Dagens charmigaste...

Sitter framför Idol och mofflar i mig godis.
 
Viiiilken dag.
Kom till jobbet med feber idag, ja, idag hade jag feber och svettades som en gris så jag fick pilla i mig alvedon.

När jag öppnar så väller det in kunder, jag blev ännu svettigare och sedan kan jag sägga att så mycket folk som jag hade inne idag mellan 12 - 16 (innan det blev After Work-tid) det har jag aldrig varit med om sedan jag började i syateljén.
Jag satt KNAPPT inte på rumpan på fyra hela timmar, sedan fick jag sitta och sy i två.

Jag bävade för jag behövde handla på ÖB efter jobbet och tänkte att nu är det väl smockfullt där eftersom det är enduro men det var nappt en kotte.
Det var jag och typ fyra till, det gick i ett naffs, kom hem, fixade mat och TOG EN JÄVLIGT VÄLBEHÖVLIG dusch pch var klar precis lagom till Idol började.
 
Vilket jävla race.
Men då kan jag komma hem imorgon efter jobbet och ta helg, gå ut och gå långpromenad med Milou i solen.
Allt klart.
Sedan sätta mig i soffan och typ dö.
 
Och så måste jag bara visa dagens CHARMIGASTE och roligaste på jobbet.

In kommer "äldre dam" med en kasse kläder, vi tar blusar först och sedan har hon två par byxor också och så säger hon:

- "Du får inte skratta nu åt min egen fållning..."

... och jag LOVAR HÖGTIDLIGT att inte skratta tills jag ser fållningen:
BYGGTEJP!

Då skrattade jag (dessvärre) och sa:
- Jaha ja, alla sätt är bra utom dom dåliga!
 
 
 
 
Hur kul var inte det, jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Jag älskar tanter, tanter äger, TANTER FOREVER!

Byxorna är faktiskt redan gjorda så nu får tanten gå med mjukt fållade byxor i rätt längd och slipper gå med superstela brallor nertill.
Ja, en dag i en skräddarlärlings liv liksom.
 
Dags att hänga en tvätt och sedan är det tack och go´natt för idag, vi ses imorgon med eller utan feber.
Cheeeeesus.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0