En mycket självgod skräddarelev...

Alltså från MOLL till DUR igen!

Igår:
Mönsterpassning (skitsvårt men askul) av rutigt tyg och sömnad av herrbyxa...
 
 
Jag ska visa fler bilder lite senare för jag ska snart ut och gå med hunden men FY FAN SÅ KUL det var och så BRA det blev!

När kunden "J" var och provade av vid 15-tiden (då hade jag börjat vid 11-tiden och jobbat på dom från och till mellan kunder samt två små jobb emellan) då ska den SJÄLVGODA lärlingen i provhytten till chef och kund:

"A-jobb, A-betyg, A-stundent!!!"

Jojo, det är till att vara självgod minsann...
Mycket självgod.
Så självgod till och med att ordet självgod definerar mig tror jag, men som sagt mer om detta ikväll.

Och att sedan toppa det med att ringa sonen när jag bara kände att "Jag orkar inte laga middag efter den här dagen" och säga:
- Joda ikväll?
Få i örat:
- Jo tack, det vore mycket trevligt!
 
Sedan bli upplockad efter jobbet av tonåringen, få gå armkrok ner till hamnen (vi ringde sambon också som jobbade) och så åt vi alla tre middag på Joda.
Sambon stack ut och jobbade igen, jag och sonen gick tillbaka till torget och hämtade våra cyklar och drog till Atterdags och köpte godis och åkte hem och såg Idol ihop.
 
Seriöst...
Det är såna dagar som man tänker att "skulle jag dö nu så dör jag iallafall lycklig".
Jo, på riktigt.
Vilken dag, vilken góbit till unge man har, en RIKTIG GO´BIT!

Och HERRBYXOR i mönsterpassat RUTIGT TYG.
Man må tycka vad man vill om rutigt tyg men va fan...
 
 
... vi snackar till ock med mönsterpassning i rutigt tyg i FICKAN!!!
 
Extas, det är en skräddarlärling i extas.
Återkommer senare, nu ut i naturen och njuta av ensamheten med vovven.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0