en skitdag fast imorgon blir det kul...

 
Go´kväller!

GUD vilken skitdag det varit idag!
Alltså jag vet inte vad som hände men jag tror jag checkade ut redan på plagg två när jag fick den brillianta idén att fålla en sammetscape på maskin...
Och luggen på sammetstyget drog ifrån sig fodret varje gång jag gjorde ett försök att försöka vändsy det.
 
Jag försökte nåla ner tyget att stanna och jag försökte trycka ner det med fingrarna och det kröp ändå bara upp, tror jag försökte fem gånger och inget resultat.
Summan av kardemumman:
Den måste handfållas.
Den åkte ut i klipprummet igen, chefen sa:
Byt spår.
Ja, det fick jag allt göra och sedan gick det bara utför med typ ALLT jag försökte ta mig för, sååååå hopplöst.
 
Jag får handfålla den långa svepande Dracula-capen en annan dag, det kommer ta evigheter.
 
Önskar att jag hade haft ork att sy klart provklänningen idag men jag kom hem kvart över sju och var helt färdig av allt jobbtrassel.
Bara tanken på mer jobb fick mig att... nä... det får jag göra i helgen när jag är ledig.
 
 
 
Imorgon blir det dock ett kul projekt på jobbet:
Sy herrbyxor i RUTIGT TYG med mönsterpassning!
OJ vad jag ser fram emot det, det ska bli så roligt.
 
Visst ska jag bli klänningsskräddare men jag plockar ju in herrkläder också för klänningar är jag ändå för jag vill vara allround.
 
Dessutom fick jag en SÅ bra idé till nästa års... åh... nä jag kan inte ens skriva vad jag fått för idé eller när den ska invigas men det kom en kund idag som gav mig denna otroligt roliga idén och när den idén är utförd och klar...
Då ska jag skriva om den här.
Dessvärre kommer det inte bli förrens nästa sommar, jag hoppas jag kan hålla mig.
 
Nu sängen, jag är såååååå trött.
Imorgon blir det blider på jobbet med rutiga byxor.
Suss gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0