En testväska...

 
Det blev en promenad i duggregn till norra körrgår´n tur och retur.
Plockade en höstbukett på vägen hem...
 


Hunden vart asskitig eftersom det var så blött ute så det fick bli ett bad när vi kom hem, ni kan ju se på blicken hur poppis man var efter det...
 

(Aj häjte jooooooo)
Typ.
 
Sedan fick vi fikabesök av en gammal kompis till sambon, jättetrevligt så jag hann inte börja med något hantverkande förrens vid halv fem.
 
Jag gjorde inte alls som mönstret föreskrev, jag ville behålla ränderna intakta och gjorde inga insnitt, sydde av den nertill med en rak söm istället för att ha den rund.
Egentligen ska man ha en väska med raka hörn för att det ska blir snyggt men jag tänker ha den här till jobbväska så det spelar inte så stor roll.
 
 



... vändsydde i ett foder...
 
 
 
... sydde en söm utanpå för att fästa allt och sedan sydde jag fast en tryckknapp samt gjorde en axelrem...
 
 
... et voilá... KLAR!
 
 
 
Här ser ni vad jag menar med att jag sytt av den nertill med en söm, den blir mer rak, fyrkantig och stabil nertill...
 
 
 
 
 
 
 
... och så en påminnelse hur tyget ser ut på ritktigt eftersom det var kväll när jag fotade...
 
 
Sett på tv, nu hopp i säng, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss Baby Peaches

Men åh, vilken liten sötnos du har!

Svar: Ja hon är söt hon mattes lilla gullvippa Miss baby Peaches, faktiskt ännu sötare när hon är torr och lite fluffig ;)
Stickqvickan och Sytoken

2016-10-09 @ 11:43:56
URL: http://babypeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0