Sprätta isär för att spara och sy ihop igen...

Tillbaka från dom döda...
Eller nästan iallafall.
Halvdöd är jag dock men inte heldöd.
 
Sitter en timme och 40 minuter in i "Så mycket bättre" och blev precis blåst ur soffan av Jill Johnson.
Hon är inte någon favorit i min bok men OJ så bra hon var och så bra hon gjort om låten "Öppna din dörr".
Tårögd blev jag också när jag hörde Lisa Ekdahl sjunga "Amelia", jag brukar säga att JAG UPPTÄCKTE HENNE.
Nåja, nästintill iallafall.
 
För er som inte vet och läst det här förut någon gång på bloggen, hon satt och sjöng hela sommaren INNAN hon slog igenom på Munkens gård.

Jag bodde i en lägenhet brevid och brukade öppna mina fönstrar och lyssna på henne sitta där och tralla "Vem vet inte du, vem vet inte jag..." och alla andra låtar hon hade på det som sedan blev hennes första Lp-skiva (ja det var till och med på den tiden cd-skivan inte slagit igenom).

Jag blir alltid lika nostalgisk när jag hör Lisa och jag måste säga att jag älskar henne, hon betyder något speciellt för mig i och med den sommaren.
Det var en sjuhelvetes sommar med så mycket fest att det till och med var skönt att börja jobba när september kom.

OJ vad vi levde hårt, men fy fan vad kul vi hade den sommaren, förfest med Lisa och sedan körde vi... varje kväll typ.
Nåväl, älskar att "Så mycket bättre" är tillbaka.

Idag var det jag och Minibossen på jobbet...
 
 
... och Minibossen höll noga koll på att jag skötte mig.
 
Själv skötte hon sig ypperligt och höll sig där hon sitter på bilden nämligen i dörröppningen till köket.
En gång smet hon ut utan tillåtelse och kände tydligen att hon "var tvungen" att smita ut och hälsa på "man som själv hade hund" och det var enda gången.
Matte blev inte glad TROTS att "man med hund" blev glad att träffa "söt Milou".

Matte röt till, Milou satte sig och glodde i dörröpningen igen och satt kvar tills hon la sig på sin filt.
Over all, hon skötte sig jättebra.
 
Kom hem.
Kröp i säng och såg på tv, fick ett ryck vid sju att vilja göra en t-shirt.
Grejen var bara att jag hade inte ett sådant mönster jag ville göra en tischa i "katt med fluga" (ja nu vill jag verkligen göra den där t-shirten) i ...
 
 
... fast jag trodde att jag hade det för jag ville sy en i detta mönstret (fast med kort ärm)...
 
 
 ... som jag påbörjat någon gång för längesedan (typ MINST 1½ år sedan) men aldrig slutfört utan den har bara hängt.

Trodde jag hde detta mönstret men det visade sig vara något jag tydligen tråcklat ihop själv, jag letade och letade men icke, inget mönster stod att finna.
Jag tog då denna blåa ofärdiga topp och sprättade isär och ritade ett numera sparat mönster och sydde ett prov i spillbitar....
 
 

(Snygg kombo )
 
 
... och jag skall sy in den lite men ändå vill jag ha den här lite lös i modellen och inte tajt.

Sedan skall jag såklart inte ha så vid hals utan jag måste få till en mudd också men det slänger jag ihop imorgon.
Sedan får jag väl sy ihop den blå igen också för jag kan lika så gott göra klart den nu när jag grävt fram den, sätta mudd även på den och korta ärmar.
 
Dags att gå ut med hunden för sista kissen, sedan en film och sedan skall jag sova.
Vi ses imorgon igen, nattinatti. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0