Fått betyg...

Så har jag fått mina första betyg sedan 1893 och dom fick mig att gå i taket av glädje...
 
 
Hårt jobb lönar sig gott folk.
Hårt jävla jobb lönar sig!

Jag är så glad att jag fick glädjefnatt när jag såg detta, ja, och eftersom betygskalan ser ut som följer...
 

A motsvarar det nuvarande MVG

B motsvarar ett betyg mellan nuvarande VG och MVG

C motsvarar nuvarande VG

D motsvarar ett betyg mellan G och VG

E motsvarar nuvarande G

F motsvarar nuvarande IG

– (streck) Vid så pass mycket skolk att läraren inte kan sätta betyg får eleven ett streck istället

Betygens värde

A – 20 
B – 17.5
C – 15
D – 12.5
E – 10
F – 0

Seriöst...
Om jag är glad?

HAR PÅVEJÄVELN ROLIG MÖSSA?
Jo, det har påvejäveln allt.
Wohooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Ord överflödiga.
 
 
Nu ska jag hoppa i säng, jag är astrött.
Har jobbat många timmar och sent idag, vi ses imorgon igen och då kanske jag måste skryta lite mer om något annat. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0