Jag har VERKLIGEN världens mest underbara unge...

 
12 år ihop på dagen
För 12 år sedan bestämde vi oss för att nu var det vi. 
I nöd och lust, glädje och tjafs, soppåsar och fest, livet ihop liksom.
 
 
 
Tyvärr kan vi inte fira den ihop eftersom jag skall på fest och gubben jobbar, vi ska fira på måndag istället och gå ut och äta middag ihop.

Igår fick jag så äta middag ihop med sonen...
 
Det började med ett tjafs på dagen eftersom det först var bestämt middag på söndag.
Sedan ville han äta ihop hemma (på fredagen) klockan 17.

- Klockan 17, sa jag, jag JOBBAR ju till 18 och sedan måste jag handla och laga maten.
- Jag kan inte äta klockan 19-20 för då skall jag träffa kompisar, då skiter vi i det, sa han.
- Det går vi inte alls det, sa jag, nu får du skärpa dig.
- Då äter vi ute, sa sonen, jag kommer till jobbet när du slutar!

Jag:
Okej då... med viss tvekan... pengar... nåväl...

Men så kom han, vi bestämde Créperiet och gick arm i arm neråt stan och fick ett bord direkt, precis när vi kommit in och satt oss (och jag typ knäppte denna bilden) blev det kö och tjyvtjockt.

Insåg att jag har tur med min unge.
Runt omkring oss satt folk och inte pratade med varandra, bara tittade rakt ut i luften.
Satt med sina mobiler och glodde på sina skärmar.
Satt och PRATADE i telefonen under middagen.

Jag satt med min tonåring och pratade, skrattade och hade urtrevligt.
Inga mobiler (denna la jag upp när jag kom hem), bara vi två och mysfaktor.
Jag har VERKLIGEN världens mest underbara unge.
 
Idag har jag s varit uppe tidigt, iväg och köpt födelsedagspresent samt så var jag på jobbet och hämtade hem fodertyg...
 
 

... hon som skall ha kjolen valde nummer 1 i första hand och nummer 2 i andra hand.
 
Jag gjorde mönster och har skurit ut delarna i både tyg och mönster, fortsättning följer.
 
 
Slängde även SNABBT ihop en egen stickad klänning till mig själv...
 
 
Sneak peek på...
 
 
 
Nu måste jag i duschen, ska ju på fest!
Vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0