Lite förhastat...

God morgon!

Här har det gått i 190... i vanlig ordning.


Häromkvällen kommer jag hem, har inte sett på mobilen under hela dagen för vi har haft fullt spett.
Ser att jag fått påminnelse om första föräldrarmötet på gymnasiet och det började 18.30.
Jag kom hem 19.00...
Fullastad med lovad brudklänning i tre lager som skulle klippas och sys.
Samt ett utlovat hemmajobb.
Samt en hemmakund på ingång.
 
Panik.
Superstressad.

Ringer sonens pappa, "Förlåt, förlåt, förlåt, jag har glömt bort att säga till dig, beular aldrig hända..."
Kan du sticka dit?
Han:
Nej, jag är borta på annat.

Jag: FAN!
Gud så klantigt.
Frågar sambon, han kan inte heller.
Jag:
Inte få middag, jobba till halv ett på natten...?
Extremt lockande.
Not.
 
Skitsamma, jag tog beslutet att sticka dit och fick väl jobba hela natten då´ra, ringa hemmakund, hoppade på cykeln, hör att jag får ett plingande sms i väskan...
Det är från sonens pappa:
Du behöver inte åka idag, mötet är imorgon!

Jag...
Cheeeesus.
Ser efter ordentligt på mobilen och jag har satt på ETT DYGNS PÅMINELSE.
In igen, på med mat, ta kund, sy på hemmajobb och sedan tog jag brudklänningen.
Var klar klockan 22.45, skönt, blev ju i vettig tid...
Sa hon som jobbat sedan klockan 08.30.

Var så på mötet IGÅR efter jobbet och det var jätteroligt.
Bara trevliga klassföräldrar och många gamla godingar sedan förr, BRA KLASSFÖRESTÄNDARE, kändes fint.
 
Nu ska jag pula lite här sedan dra till jobbet.
Vi ses ikväll, sonen kommer till boet så det blir lite myspys och mammagos...
Tror jag då.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0