Sorg, bedrövelse och en snygg klänning...

Seriöst...
Igår skulle ni sett mig.

Det började i dur, det här går bra!

Och så började jag liksom bakifrån med "Framtiden för skrädderiyrket", orden flödade på...
 
 
 
Gick så ner på bibblan för att få ta i lite att bläddra i i ämnet "Skrädderi" och dess historia.
Vet ni hur många jag hittade?

NOLL BÖCKER!!!!

Eller ja, jag hittade en bok med facktermer...
 
 
... som jag kommer ha nytta av i nästa uppgift i yrkeshistoria och en som handlade om klänningsskrädderi mellan 1770 1880.

Jag fick panik.

Skräddarlexikonet fick man dessutom inte låna egentligen men jag smörade till mig en dag.
Gick hem med gråten i halsen, vad fan gör jag?
Jag hade ju dessutom redan försökt söka på nätet i alla möjliga konstallationer av sökningar och faktiskt kammat noll.
 
Då började jag grina.
Hur fan skall jag kunna göra en uppgift om jag inte kan få tag i material och hur stor lust, när man redan inte har lust, får man att göra detta?

Jag skrev direkt ett mail till min lärare, hon svarade att jag skulle ringa upp.
Jag sa att jag dessvärre inte hittat något, jag måste hinna få uppgifterna TIDIGARE för att kunna beställa hem böcker från fastlandet annars kommer detta aldrig gå.
Att denna uppgiften fick bli som den blev, att jag dessvärre är väldigt resultatinriktad efter att ha fått extremt bra betyg i min sömnad och jag vill ha bra betyg samtidigt att jag faktiskt inte vill hålla på med såndant här som att skriva.
(Ja, jag sa det)

Det tar tid från det som är väsentligt för mig och faktum är...
Det är mitt CSN-lån som tickar på.
Dom sista två meningarna sa jag inte dock.
 
Jag satt från 08.00 på morgonen till 17.00 med en utflykt till bibblan på en timme vid 11-tiden.
Min nacke...
Ja, sitta och skriva en hel dag, få ihop en tidslinje "i klipp och klistra-teknik", min nacke skrek.

På det:
Ilska och frustration och sedan började jag böla fastän jag inte ville.

Nej hörrni, hur detta ska sluta det vet jag faktiskt inte.
Det här som började sååååååå bra med en fortsättning på mitt nya yrke och så den här skiten, skriva, sitta och böla och inte hitta material, ta tid från sömnaden.
Klump i halsen är bara förnamnet.

När det var klart så fäste jag så trådarna i den stickade klänningen som jag fållade i förrgår...
 
 
 
 
 
 
 
Dags att börja den här dagen, skall fixa lite innan jobbet, längtar till lite RIKTIGT sömmerskejobb och skita i det teoretiska.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0