Han den där...

Go´kväll.
 
Vilka dagar det varit dom senaste dagarna.
Alltså just nu längtar jag faktiskt till lördag av en speciell anledning, jag känner att jag får ingen ro förrens jag är över den puckeln.
 
Denna lördagen vaknade jag jättetidigt, halv sju, vilket innebar att jag kunde ta en långpfrukost, se på Rasmus på luffen, sedan gå ut och gå med Milou i en dimmig morgon och under min 1½ timme ute så kom solen fram och det blev jätteskönt.
 
 
Jag hoppade in i duschen och drog till jobbet, hade en himla härlig energi när jag steg in igenom dörren och jag hade städat lite dagen innan, torkat hyllor och sedan pimpat ateljén med massa nya och vackra Tricia Guild-kuddar.
Min jobb-lördag blev... hm... jag kom hem och fick kaffe och satt i solen i ca någon timme och andades.
Djupt.

Sedan blev det bättre, Syster J kom med töser och chokladkaka, vi fikade och jag fick en bild...




- Du är den där gula, smala, den andra är den där...

Jag:
- Ja, vem är det?
Konstnären:
- Jo, det är.... det är....
Jag:
- Ja...?
Konstnären:
- Jo han den där större som är din pojkvän!
 
Jag:
- Jaha DEN DÄR Denny menar du?
Konstnären:
(nickar jakande)

Den där.
 
På söndagen, dvs igår så vaknade jag och var lika pigg som dagen innan.
Fyra timmar senare var jag minsann INTE lika pigg efter att ha gått tre timmar med Milou och sedan suttit en timme i solen i trädgården.

Jag hade kliande ögon, kliande och irriterad hals och höll på att somna stående inne på Ica när jag och gubben var och handlade.
Pollenallergichock.
Min tredje i livet.

VAD FAN ÄR DET HÄR???
Vad är det som händer när man blir gammal?
Sån här skit har jag ju aldrig haft förut!

Ja, så min enda lediga dag som jag och sambon skulle göra något ihop på slutade med att han satt och såg på fotboll och vi fick stänga alla fönster och jag läg i sängen och snörvlade, gnuggade mig i rinnande ögon samt var såååååå däckad att klockorna stod stilla.
Jag tröståt godis och ser nöjdare ut på bilden än vad jag var, jag var skitförbannad.

Minst sagt.
 
 
Idag var allt fina fisken till att börja med, jag körde lite skola, sedan sömnad inne innan jag gick ut och satte mig och sprättade byxor samt handfållade andra byxor i solen igen... 

 
Sedan var det kört med samma procedur förutom att jag inte blev lika trött idag som igår men inte långt ifrån.
Fy fan så trist.
En dag OKEJ, två dagar, INTE okej.

Långpromenad med hunden och vän på det innan jag skulle ha gjort ett ärende men det var helt omöjligt att orka med.
Dags att sova, imorgon vet jag inte om jag vågar mig ut, jag har inte lust med detta en dag till, fortsättning följer.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0