Jag kunde inte hålla mig...

Igår...
 
Jag sov verkligen ut för första gången på hela påsken, ÄNDÅ var jag trött.
Gick en hundpromenad och höll på att frysa ihjäl så jag gick inte så långt som jag hade tänkt, satt en liten, liten stund i solen i lä när jag kom hem men sedan gick jag in för det var alldeles för kallt.

Hade bästisen Syster J över på provning innan hundpromenaden av det gula klänningsprovet men modellen passade inte, hon valde ett annat mönster där vi skulle ta överdelen och göra en annan underdel men då hade vi sådan otur att mönstret hon valt var urklippt i storlek 36.

Jag hade nämligen fyndat mönstret för en 10:a och det var just därför det var så billigt, jag kan TYVÄRR inte förstora det från min byst till hennes så duktg är jag inte ännu.
En eller två storlekar går bra men inte mer.

Jag kom då på den brilljanta idén att göra en one sholder-klänning i lösare satintyg istället eftersom hon blivit lite såld på one sholder-idén när vi provade den gula...
 
 
 
 
... men nej, hon hade ställt in sig på den andra modellen så då gick detta i stöpet.

Vi får hitta ett perfekt mönster till henne i framtiden istället.
JAG har dock sålt in one sholder-klänningen ovan till mig själv...såklart.

Lite senare på kvällen efter ytterligare vila kunde jag inte låta bli att faktiskt svänga ihop iallafall ytterdelen av den blommiga bomberjackan...
 
 
... ärmmuddar och innerdel skall sys idag OCH:
Denna modell kan jag massproducera i alla möjliga tyger, den är sååååååå enkel samt KUL att sy.

Så över till påskaftonskvällen!
Vi hade bokat bord på Kitchen & Table på Wisby Hotel och fick ett kalasbord...
 
 
... 13 pers fick plats och jag och Nybyggarkussen kunde konstatera att ett runt bord skall man ju faktiskt ha.
Så bra när man vill se alla och prata med alla, jag har ju tyvärr ett avlångt matrum men OM jag flyttar till något annat ställe i mitt liv så skall jag ha ett stort och runt bord den saken är klar iallafall.
 
Vi hade jättetrevligt och var mycket mätta och nöjda när vi gick därifrån och kunde konstatera att snart är det sommar.
SNART är det häng i stora gäng igen.
Snart är det knas i stora lass och nya äventyr.
SOM MAN LÄNGTAR!
 
Dags att rasta vovven, jag återkommer ikväll och då har jag säkert sytt klart jackan och så måste jag väl vila lite eftersom jag skall sy imorgon också och då är det Wallis-klänningen och sy-läxa på tapeten.
Vi ses sen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0