Trodde jag satt säkert i båten...

Då var det helg igen då...
 
Ja hörrni, onsdag, torsdag, fredag har varit omöjliga att ens orka titta på en dator efter jobbet.
Nu är det hårt tryck nu.
Igår kom dessutom sonen in i boet så jag hade förberett middag, gick hem lite tidigare från jobbet för att kunna äta med honom innan det var fotbollsträning och då gick jag en runda runt muren med Milou eftersom jag tyckte det var en så vacker kväll.
 
Såg på tv med sonen innan vi båda tippade isäng vid 22 och var såååååååååååå trötta så det var inte klokt.
Uppe runt sju och tog promenad med hunden idag innan regnet kom och varit hos bästis.
Fått VÄRSTA BRA TIPSET av hennes pappa som jag skall investera i till mitt klippbord...
 
 
... påbyggnadsbara klossar som är lite som lego ungefär, finns på en hjälpmedelsbutik runt hörnet från mig så det kommer bli min nästa investering för att slippa knäcka ryggen när jag skär och klipper tyger på bordet.
 
Jag har jobbat länge nog med en krökt rygg och det lär inte hålla tills jag blir pensionär.
 
Har vilodag idag och fastän jag har min nästan färdiga kimonoklänning så ska jag inte göra klart den.
Jag är sugen men jag sitter på händerna för min egen skull.
Jag har en liten påse till ett speciell sak som jag måste sy men det är också allt, det är ifall det rasslar till ännu värre framöver här på jobbet, plus att jag ska jobba helg så då vill jag ha den klar men det gör jag när jag slängt maten i ugnen om någon timme.
 
Trodde för övrigt att jag satt säkert i båten vad gäller sonen och valborg.

Först hade jag suttit och läst tidningen imorse angående valborgsfirandet och ungdomar och all fylla och skit som händer då.
Själv var jag INGEN valborgsfirare i min ungdom av den enkla orsaken:
Jag hatar att frysa och på valborg är det ju alltid svinkallt!
 
Att stå ute och frysa vid en eld var inte min grej... eller att dricka alkohol.
Jag var alltså tryggt och säkert hemma.
 
Så pratade jag med sonen och sa att "Det blir kladdkaka till Mästarnas Mästare" imorgon bla-bla-bla."
Sonen svarar:
Ja, okej det blir bra... eller vadå... imorgon... (tystnad), nej men va fan då är det ju valborg, då ska ju jag vara med mina kompisar!
 
Jag:
????????????
Vadå, du har väl ALDRIG firat valborg förr!
Valborgsfiraren:
Nej, men iår skall jag.
 
Jag:
Hörrududu, glöm inte bort att du skall tillbringa lite tid ihop med oss också!
Valborgsfiraren:
Det hinner jag nog med det också ska du se!
 
Jag tänkte:
Jahaja, så var det med DEN säkerheten som du kände imorse, POFF så var den borta.
Typ.
Grattis till att ha en 17-åring mamma Madde, verkligen jättegrattis!
 
Så över till min mor...
 
Hon fick parkeringsböter på 400 kr utanför Ica där vi bor.
Kommer upp som ett jehu när jag kommer hem efter jobbet och börjar rabbla en osande svavelsalva om att "Här har man faktiskt parkerat i lalalala-många år vid samma affär och är inne i FEM MINUTER och har glömt att sätta p-skivan och så får jag en böteslapp".

FEM MINUTER M-A-D-E-L-E-I-N-E!!!!
(och så bokstaverar hon mitt namn som om det var mitt fel)

Jag replikerar då med frågan om det krävs p-skiva, jag har ju inget körkort så jag har NOLL KOLL.

Böteslappen:
- Jo, det gör det men jag har ju aldrig ställt p-skivan under alla dessa år!
Jag:
Då har du väl haft en jävla tur då att du inte fått parkeringsböter tidigare om du är så jäkla slarvig.
Böteslappen:
- Jag gick direkt fram och sa till lapplisan (Sonen: Securitas-tanten mormor...) och sa till henne att den här lappen får du riva, jag har bara varit inne i fem minuter men hon vägrade och påstod att det redan blivit ivägskickat med någon apparat.

Sonen:
Mormor, berätta om nästa smarta drag...
 
Böteslappen:
- Jo då sa jag till henne så här "Men jag är ju en fattig pensionär, du kan väl riva den är du snäll, snälla?"

Jag:
( You did NOT!?)
Men mamma va fan... och så gapskrattade både jag och sonen.

Böteslappen osade lite mera svavel över lapp-securitas-lisan och tyckte livet var orättvist FASTÄN det var hon själv som klantat sig.
Ja fy tusan för parkeringsregler, gud så bra det är med cykel!
 
 
Dags för middag med sonen, vi ses imorgon igen.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0