Cigarrer och god pizza...

God morgon!
 
Idag är det min sista semesterdag och NU känner jag mig faktiskt väldigt nöjd och utvilad, det är helt okej att börja jobba imorgon igen och plugga.
Fast...
Just nu är det molning, jag hade nog väldigt gärna sett att Yr. ska stämma idag för just nu är det molnigt, men en sista dag på semestern vill jag nog ha på playan iallafall!
 
 
Så till igårkvälls...
Det blev en kväll på byn för vi firade kussen som fyllde 43 men envisas med att fylla 29 IGEN.

Vi startade upp på Krönet och fördrink, jag fick en alkoholfri mangomojito, OTROLIGT god kan meddelas.
Vackert skådespel på himlen bjöds vi på samt "fönsterbord" ut över stan...
 
 
Vidare så drog vi till den för säsongen nya pizzerian Mille Lire där det bjuds på äkta stenungsbakad pizza med riktiga råvaror och pizza som smakar pizza!
Magisk pizza.

Fy fasen så gott, detta ställe kan verkligen rekommenderas, och vi hade tur att ett toppenbord inne var ledigt när vi kom, precis vid fönstrarna ut mot gatan så vi kunde sitta där och se på allt roligt folk som passerade.
 
 
Det blev verkligen många, många goda skratt under kvällen och när vi bestämt oss för att gå för Nybyggarna skulle åka med bussen hem tackade vi ägaren för god mat och dryck och sedan gick vi iväg och fick dessutom goda kramar som han bjöd på.

Står utanför och helt plötsligt blir det lite tveksamhet hos födelsedagskussen, fan, skulle dom verkligen åka hem, det var ju så härlig kväll... hm-hm-hm...?
Nej, spring in och ta tillbaka det perfekta bordet, vi beställer in en flaska vin till sa Idolen, jag stegade in före ett medeltidsfölje och knep tllbaka bordet!

Vin kom in till dom som dricker, vi hade räddat utsikten, och en förvirrad ägare med personal undrade om vi kom tillbaka för att klaga, vi tjoade tillbaka:
Tvärtom, vi trivs så bra här så vi stannar!!!
Personalen skrattade, vi gissade att dom tänkte:
Dom där är inte riktigt kloka.
 
Efter att Idolen beställt nytt vin så kommer ägaren in med en bricka med italienska snacks som vi lyckades smälla i oss TROTS att vi redan var proppmätta som dom bjöd på.
Fantastiskt trevligt.
Så började festen om igen och regnet började tokösa ner utanför, vi vinkade till poliser som glatt vinkade tillbaka.

Idag ser jag verkligen fram emot att se Idolen röka cigarr från "typ säkert 70-talet".
Mamma började tidigt dilla om en cigarr efter pappa som bara legat hemma och skräpat, den ville Idolen ha.
Men va fan sa jag och kussen, du kan väl inte röka en så gammal cigarr.

Jodå, sa Idolen, förmodligen säger det väl POFF och den snustorra cigarren går upp i rök på 1 sekund men här skall det rökas cigarr.
Den där cigarren kom upp om och om igen under kvällen och idag ska det bli sååååååå intressant hur den urgamla gräspinnen går upp i lågor ihop med Idolen.

När vi kom hem igårnatt så gick mamma direkt och plockade fram cigarren...
Som visade sig vara EN HEL LÅDA med NIO cigarrer!
Om nu solen behagar visa sig tillslut så gissar jag att cigarröken kommer ligga tät över och runt om Idolen, det kommer vara rätt molnigt runt och över honom iallafall.
Kussen kommer nog ligga på min filt.

Om det inte säger POFF då såklart och Idolen går upp i rök direkt.
 
Nä, dags att röja lite här innan vi ser vart dagen tar vägen, vi ses imorgon igen efter min första arbetsdag, idag ska jag njuta oavsett.

P.s.
Spånade fram en ny klänning (fri hand) förresten...
 
 
... i viskostyg.

Ser verkligen ut som jag fastnat i kimonoärmar med besked, dags att byta spår kanske?
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0