Vilken dag...

 
 
Och NU blir det mycket solbonansa kan meddelas.
 
Lördag:
 
 
Först jobbet och när klockan var 14.00 drog jag igen dörren så kvickt att jag själv knappt hann reagera, solen sken från en klarblå himmel, jag släckte ner fort, gjorde kassan i en blinkning och kasatde mig på cykeln hem och nädde hemmet 13 minuter över 14.

Ner med dricka och en frukt i badväskan, fick skjuts ut av sambon som skulle börja jobba till stranden och så fick jag också ÄNTLIGEN ta helg...
 
 
Ett folktomt Brissund och jag hade en date ända till klockan 19.30.
 
 
 
Jag kunde helt enkelt inte åka hem fastäm magen skrek men jag tänkte bara:
Du får inte så många fler såna här dagar så BIT IHOP.
Och det gjorde jag och njöt.
 
Så blev det söndag och vi skulle åka till Fårö och fira min födelsedag med familjen OM vädret var lika fint som på lördagen.
Det var det nu inte, det blev regn och jag bestämde ganska tidigt att jag skulle jobba för att när man nu då såg på måndagens väder så skulle det bli strålande.

Sagt och gjort, jag jobbade till klockan 17, fick ihop 15 plagg och sedan dusch, vi plockade upp sonen och så drog vi till Mille Lire och åt födelsedagsmiddag.
 
Jag provade "Potatispizzan" med rosmarin och två olika sorters ost och jag kan bara säga så här:
Om det förra pizzan jag åt på kussens födelsedag var god så var denna ÄNNU GODARE.
Om ni tycker att pizza med potatis låter skumt så kan jag säga att NEJ, den var/är skitgod.
Kaffe på det och sedan gick vi till affären ch köpte snask och vidare upp till bion där jag bokat biljetter till "American Made" med Tompan Cruise.

 
Att jag valde den berodde på att det helt enkelt inte fanns något annat jag kunde tänka mig att se och den har ändå verkat lite smårolig när jag sett trailers.

Tre personer knorrade åt filmvalet och var inte särskilt pepp på filmen men TJI fick dom för vi alla fyra ramlade sedan ut från bion småskrattandes och tyckte filmen var BRA.

Ja, så kan det gå när ingen har någon egentlig förväntan på en film och så visar den sig vara riktigt bra.

Kan ju nämnas i sammanhanget att den bygger på en sann historia om Barry Seal en vanlig flygpalnspilot som värvas av CIA som spaningsfotograf/pilot samt vapenleverantör till Contras i Sydamerika och som sedan dessutom värvas av Pablo Escobar (knakkung) m.fl och börjar smuggla in knark i USA.

Låter... hemskt.
Ja, men så är det ju Hollywood och det blir en kul story FASTÄN han dör i slutet.
Han levde på gränsen och hade kul.

Så vaknade jag idag och...
 



SÅ BLÅTT OCH STILLA att en sådan här dag har vi inte haft på hela jävla sommaren!!!
Jag drog först till optikern för syntest, in till chefen och sedan ut till ett folktomt Brissund...
 

Har badat ÅTTA gånger idag, rekord i sommar.
19 grader i havet och eftersom jag var helt själv idag så blev det några nakendopp.
Bästa dagen alla kategorier och det var så tyst där ute och knappt ett skvalp så jag har verkligen aldrig varit med om maken på länge.

Sex timmar var jag ute och sedan blev det promenad med Milou längs med havet från Mura Maris och hem.
En riktig Madde-dag.
Nu ska jag se GW´s mord, bra dag idag och imorgon början skolan och jag ska ta tag i min Wallis-klänning.
Håll tummarna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0