Juldagen...

Goder juldagskväll!

Sitter här dagen efter dopparedagen med lätt halsont, kroppen känns som den är på gång med en dunderförkylning... men såklart... man ska ju vara ledig.
 
Igår var det ju då julafton och trots att vi inte var så många iår blev det en fantastiskt kul julafton.
Det var fullt spett från halv nio då jag startade upp mitt årliga vörtbrödsbak ända tills jag dråsade i säng klockan 00.15, då fick son och sambo ta efterjobbet eftersom jag tagit morgon och förmiddag.
 
Klockan 13 startade vi upp och det blev allt det vanliga med mat, mat och åter mat, fika, godis, umgänge och väldigt mycket skratt, jag hade nämligen köpt ett nytt spel (vilket jag gör varje år)...


Alltså på riktigt, detta var nog det roligaste spel jag spelat på väldigt, väldigt länge.
Vi skrattade så både tårar, snor och spott rann.
Med den där munmojängen i munnen fick man olika utmaningar och skulle bl a läsa en mening från ett kort.
Låter som en ganska enkel utmaning kan tyckas men det var det inte kan jag meddela, det lät som om man snackade ren gallimatias för att inte tala om hur man såg ut...
 
 
 
Alltså vi skrattade verkligen så vi tjöt, ett riktigt höjdarspel, detta kommer köras även på nyår. 
Dagen blev till natt och vi hann med både vickning och när dom sista gästerna gått hade vi julklappsutdelning vid 23.45.
 
Kuriosa från när alla gått...

Sonen:
Mamma, vi måste ta lite bilder ihop!
Jag:
😍😍😍
Självklart.

(Knäpp knäpp knäpp)

Morsan när hon såg bilderna:
Men Madeleine, du ser ju jämngammal ut med XX!

Sonen:
Va, näe det gör hon inte alls, hon ser ju ur som minst 50++ med den där luggen!!!

😂😂😂😂

Vänta här nu, var det inte han som sa att jag "blivit riktigt söt"?
Gäller tydligen inte när man får komplimanger av mormor!
 
Idag vaknade jag upp både ledbruten och "en kanske-förkylning" med i bagaget, jag blir så irriterad men jag har vilat framför tv´n hela dagen.
Nu sitter jag och ser Frost, ja det är ju standard att se tecknat så mycket som möjligt för mig när det är jul och jag är ledig.
Sonen har åkt till pappas släkt och sambon jobbar, allt är med andra ord väldigt lugnt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0