När Lill-Madde dyker upp efter 40 år...

God söndag!

Hur gick det på tentan?
Jo då jag kunde faktiskt svara på alla frågorna utom en, kändes bra när jag skickade in den.
Så kom jag till jobbet.
Kändes helt plötsligt mindre bra och jag började undra om jag inte gjort en massa fel... men jag kunde inte komma på ett enda jag svarat fel på.

Jag hoppas vi får svar snabbt i veckan, be till gud att jag klarade mig med ett "G", den här pärsen orkar jag inte med ett varv till.

Så raskt över till min lugg...
 
Alltså det där med lugg är väl ändå det bästa jag gjort på sistone!
Jisses vad nöjd jag är.

När jag skulle traska till jobbet i freddags orkade jag inte tvätta håret, bara duschade och snodde ihop håret i en svans och borstade till luggen.
Sparade in 20 min iom "icke hårtvätt", tog på mig taxklänningen (återkommer till det) och drog iväg.

Såg ut så här i håret som jag gör idag...
 
 
Ganska roligt vart det när vissa stammiskunder INTE KÄNDE IGEN mig, varav en tant som jag välkomnade med ett "Hej XX, vad kan vi hjälpa dig med idag då?"
XX tittade misstänksamt på mig och svarade:
- Hur vet du var jag heter?

Jag började skratta och svarade "Men det är ju jag, Madde..."
Hon började också skratta, "Men herrgud, jag kände inte igen dig..."
 
Nä, och hon var inte den enda.

Så kom jag hem på kvällen, hoppar i myskläder., tar ur hästsvansen och borstar ut håret och vad i hela friden...
 
 
Jag stirrar till baka på Madde 5-6-7 år!!!!
Lill-Madde gör helt plötsligt comback efter typ 40 år...
 
 
Alltså jag skrattade så jag vek mig dubbel...

 
 Dagen efter kunde konstateras att jag inte bara nu kan vara Debbie Harry, Baby/Dirty dancing, mig själv som barn utan också Sue Ellen och Agneta Fältskog.

Min kompis man som jag pratade med sa att "Nu kunde jag ju bli skådis istället och bli olika personer bara genom att styla om min lugg, du kommer inte ens behöva smink!"
Nä, han har rätt, jag ser YTTERLIGARE en ny karriär komma uppseglandes.
 
Igår blev det inte mycket gjort, jag har vilat mig efter den hårda pluggveckan så jag gick en promenad utan Milou, det regnade och jag orkade inte få hem en skitig hund, hon fick klara sig för en gångs skull.
(Idag har vi gått jättelångt)

Sedan gjorde jag bara en prototyp till Lilla Sunshine som skall vara Madicken i något uppträdande på skolan i veckan, Madicken-förkläde beställt...
 
 
 Jag tog bara en vanlig klänning som jag la till lite vidd i och sedan delade i ryggen et voilá:
Madicken-förkläde!
 
 
 
Nu har hon provat, funkar förutom att hals och ärmar ska ringas ut så imorgon eller på tisdag slänger jag ihop det riktiga!
 
Så över till taxklänningen...

Vi börjar med kunden som fick sin:
Hon älskar den och har fått så mycket positiv respons.
KUL, tyckte den blivade klänningsskräddaren men tänke "sån succe kan det väl inte bli ändå..."

Så drog jag på mig min ihop med lugg och hästsvans i fredags som jag skrev förut, kommer in till mamma för att slänga över hunden och mamma utbrister:

- Men Madeleeeeeeeine, du ser precis ut som när du var liten!!!
Jag bara:
- Mmmmm, det var PRECIS DEN LOOKEN jag var ute efter!
(Eller inte)

Kände mig liiiiite osäker på om Madde-snart-47 egentligen skulle tåga iväg till jobbet i lugg-å-hästsvans ihop med taxklänning men hade inte tid att byta.

Kommer till jobbet och klänningen gjorde faktiskt succé.
 
 
 
 Ja, både ung, mittemellan och gammal gav mig FAKTISKT komplimanger för klänningen och två beställningar önskades...
Jag fick tyvärr säga att tyget inte finns kvar men OM det kommer in lovade jag att återkoppla till kunderna.

Alltså ibland blir man lite förvånad att vissa kläder gör succé mer än andra, men den är rolig och originell så det är väl det som tilltalar folk kanske.
 
Det var allt för idag folket, imorgon är en ny dag och vågar man hoppas att tentor är rättade och att man får det där godkänt?
Förmodligen inget svar imorgon, det blir väl i veckan men hoppas och BE kan man ju alltid.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0