Vi kan ta det nu...

Så var det lördag och så var den över.
 
Jobb, fika med Nybyggarna och sonen, hem och ta en dusch och dö i princip.
BRA vecka, äntligen få slippa teori har varit så skönt, bara jobba och få vara i syateljén, ja jag är trött men på ett bra sätt.
Trött i kroppen och inte i huvudet.

Trött på min mor som pinar livet ur mig och tjatar om julafton så fort vi ses.
Jag tycker "tagga ner" hon vill skriva listor "NU-NU-NU" och helst igår.
Alltså jag ruttnar, just nu har jag noll tålamod med stressig planering när vi inte behöver stressa iår.

Bara ikväll har hon kommit med förslag inom radien två timmar att vi ska planera.

Jag: 
- Men vi sa väl på måndag när jag kom hem förut.
Hon:
- Eller så tar vi det imorgon!
Jag:
- Vi bestämde ju på måndag för en timme sedan!
Hon:
(Visar papper hon tagit med upp)
- Fast vi kan ta det nu!

Jag:
- Asså... NEJ!
 
 
Vi ses imorgon igen, då ska det nog sys lite, har ju en grön klänning som skall fotas.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0