Jag och primadonnan...

God kväll!
 
Så var den här dagen över och jag är inte så jättenöjd med den om jag skall vara ärlig och det är väl antagligen för att jag inte fått så mycket ut av den.
"Försov" mig och kom upp sent, satt för länge framför dumburken på förmiddagen, gick för kort promenad för att hunden inte ville gå pga blöt mark och blöta tassar.
 
Hann inte mer än hem och ta en dusch och fika för sonen skulle komma på tidig middag eftersom son och sambo skulle gå på bio vid 18.
Jag hade velat sy och nu sitter jag framför några husfruar i New York istället.
Hade jag bara kommit upp i tid och inte segat så hade jag ju hunnit med mycket mer, detta känns som en urtråkig och bortslösad dag.
Minus middagen med sonen då.
 
Så över till hunden...
 
Den lilla primadonnan skuttade så himla glatt ned för trappen för vi skulle ju ut på promenad!
Så kommer vi ut och när första tassen nuddade gräsmattan "oho"...
Det är BLÖTT.
Det har regnat.

Hunden tvärstannar, vägrar gå och jag går vidare till grinden och hon står kvar.
Gå på promenad, oh no, I don´t think so, tänkte vovven, det förstod jag direkt.
 
Jag kallade och kallade och hon bara glodde och låtsades vara totalt döv, ingen promenad här inte.

Jag fick då gå och hämta hundjäk-ln och när hon var tvungen att gå med och gick på den våta marken var det som en amfetaminist som drogs efter mig och lyfte så högt på tassasrna så det var inte klokt, hon gick med luftsteg.

Nåväl, vi pinnade på, inget regn iallafall och skönt ute trots molnigt, dock...
När vi kom till Wisby Beachclub vägrade hunden fortsätta.
Hon stretade med kopplet och skulle bara vända.
Jag försökte locka på men icke då, hon skulle hem igen så vi fick vända (WTF?) och jag var inte glad.

När vi så genade igenom stan så hade hon helt enkelt inte lust att gå längre när vi kom till Stora Torget.
Alltså vad händer, tänkte jag, hunden hoppar då upp på en liten prydnads-sitt-sten eller vad jag skall kalla det och vägrar bara gå.
Jag fick lyfta upp henne och bära den lilla primadonnan en bit och sedan fortsätta hemåt och GUD så trögt det gick.

Jag fattar verkligen inte vad som hände, hon är ju som en promenadmaskin och kan gå hur länge som helst och idag hade hon absolut inte lust, men det hade jag och hade jag vetat att detta så hade hon fått stanna hemma.

"Blöta tassar, not my thing matte..."
Typ.
 
 
Nu skall jag faktiskt gräva ner mig i sängen och titta vidare på tv, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0