Stå böjd som en gammal krokig tall och ha jättekul...

 
Go´kväll!

Vilken dag jag hade igår, det var så himla kul så det var inte klokt.
Jag hade ju fått boka tid att komma till Fornsalens samlingar och få se kläder från Augusta Lundin och Märthaskolan.

Det var så intressant och så roligt.
Jag skall berätta lite mer om besöket någon annan dag men bara det att faktiskt få stå med en ÄKTA Augusta Lundin efter Carolina Benedickt Bruce (Brucebo) sydd 1870 och faktiskt fortfarande känna att den luktade svagt av malkulor, svett och parfym...
Det var väldigt magiskt.
 
 
 
 
 
Jag fick ner en Augusta och fyra klänningar från Märthaskolans "Franska avdelning", fick ett eget rum och sedan kunde jag försiktigt "gå loss" på att gå igenom klänningarna själv.

Jag var lyrisk.
Jag vet inte vad jag kände mer än att jag faktiskt var så lycklig att det var inte klokt.
Hur fan kan man bli så lycklig av att stå böjd som en gammal krokig tall över ett lågt bord och titta på gamla sömmar i kläder?
Go figure.

Det har verkligen slagit slint i huvudet på mig.
Jag skulle kunna leva resten av mitt liv och inte göra ett dugg annat än det jag gör just nu.
Jag stod till och med och tänkte att jag skulle vilja forska "på gamla kläder", inte för att jag skulle kunna göra det för då skall man väl läsa på Högskolan 150 år men gamla kläder som dessa fick mig att RIKTIGT gå igång.

Roligaste uppgiften i Yrkeshistoria hitentills och den idén fick jag helt själv.
 
 
Jag tog en massa bilder, skall verkligen berätta mer en annan dag och visa bilderna.
På huvudet i säng, måste sova för det var för lite sömn pga uppsatsen som jag skrev på till 23 igår, svårt att somna och sedan upp tidigt imorse.

Inatt måste jag sova, helst ".NU" också.
Vi ses imorgon igen, nattinatti.
 
 

 
 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0