Klantigt...

 
Har gjort en tabbe här ikväll.
Skulle bara börja testa detta mönster, en klänning "litegrann" och tog ett chambray jeanstyg för att inte slösa på något dyrt tyg.
 
Fick till det hela men tyckte kanske att det såg ut att vara liiiiiiiiite för litet för att funka till ett stumt tyg, slängde på mig överdelen för att kolla... hm... lite för liten kanske...
 
 
 
 
... och VÄLDIGT urringad.

Va fan, jag hade ju tänkt jobba i den här när den är klar... hm... kanske inte då.
Tog fram för att läsa på mönstret vilken typ av tyg man skall använda (JA, jag vet, det ska man ju göra innan man börjar men jag hade en bild i huvudet på att det skulle vara fast tyg), hittar ingenstans om det skulle vara fast tyg eller stretch.

Gick in och kollade mönstret på SoS och ser på bilden att det är ett stretchtyg....
 
 
... men va fan!?
 
 
 
Jaja, jag syr väl klart den så får jag se OM jag kan ha den annars vet jag inte vad jag skall göra av den.

Hade jag varit riktigt smart hade jag ju fattat att detta inte är en modell för fast tyg pga armarna, det är rundat vilket inte blir så snyggt när man har fastare tyg utan rynkar sig.

Kanske jag bara skrotar hela skiten och börjar om med en stretchigt tyg, SUCK, vilket slöseri med tyg.
 
Jag tar väl fram denna gamla godingen igen...
 

Det var ju ett tag sedan, nu på huvudet i säng, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0