Klubba i huvudet...

God morgon!

Vaknade idag och det kändes som om någon slått en klubba i huvudet på mig, sovit urdåligt.
 
Igår var jag lika trött men kom till jobbet och klarade av mina tre timmar med full rulle på kunderna plus en halv för jag var tvungen att städa av och organisera lite.

Kom hem efter handel som tog EVIGHETER eftersom jag blev så himla ambivalent i matfrågan för idag när sonen kommer.
Det fick bli fläskfilé och potatisgratäng bestämde jag tillslut efter MYCKET OM OCH MEN, väldigt fantasilöst men jag vet att det funkar för herrarna iallafall.
Men alltså jag var faktiskt så trött att jag kunde inte tänka.

Kom hem och damp i soffan vid 16-tiden med myskläder, morgonrock, kaffe och hund och sedan satt jag cementerad där resten av kvällen med undantag för värmande av mat.

Tänkte klara av det som måste göras snabbt idag:
Slänga upp alla julsaker som sambon plockat bort från fönstren på vinden.
Förbereda en potatisgratäng.
Gå ut och gå med hunden.

Sen tänkte jag bara sitta och glo på dumburken OM jag inte piggnar på mig men den risken är nog ganska liten faktiskt.
 
Snyggt tyg som dykt upp och kommer bli inköpt till något sommarprojekt är...

 
Marin/offwhite viskosjersey!

Skitsnyggt, enkla klänningar kan bli asballa i det där tyget med ränder på diagonalen.
Varför inte bara ta ett vanligt randigt tyg och skära till det på tvären tänker kanske ni?
Jo, därför att ett tyg har en tygriktning och skär man vissa tyg åt fel tygriktning så kan det gå åt pipsvängen.
Chiffong funkar väl om man är skitduktig och man får ett "schwung" i plagget men annars är det svårt.

Alltså:
Tyg med tvära ränder är ju jättebra för då är tygriktningen åt rätt håll och plagget blir både coolt och snyggt sytt.

Dags att sätta fart här, vi ses imorgon igen.
Ha en bra söndag.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0