Mina hjältar...

Ledig lördagsmorgon.
Underbart.
 
Solen har lyst i flera dagar från en klarblå himmel och jag har inte fått mycket luft i lungorna, tackade gud när jag vaknade vid halv åtta och såg att solen var på väg upp.
Nu lyser den från en klarblå himmel och jag hörde vårfåglar när jag öppnade balkongdörren för att slänga ut mattor på balkongen.
Vårfåglar... me love.
 
Vilken skillnad det var igår att komma hem när man jobbat två hela veckan mot förra veckan när man jobbat själv.
 
Jag måste verkligen säga att min chef/lärare är verkligen min hjälte för att driva företag själv är hårt.
RIKTIGT HÅRT för förutom  "arbetet på jobbet i syateljén med sömnad och kunder"  och lägger man så till att man ska beställa varor, ha koll på beställningar, fakturor och ja ni fattar.

Jag var helt slut efter förra veckan efter mitt "uppsatsjobb i dagarna två" och sedan köra syateljén i fyra dagar och nu när vi jobbat två är det en piss i Mississippi, man kommer hem och är "utvilad" trots att man jobbat stenhårt.

Jag säger så här:
En eloge till ALLA egenföretagare, ni är alla mina hjältar.

Idag skall jag som sagt nu starta upp dagen med meditation och promenad i solen och sedan skall jag nog sy, ego-sy.
Jag vill ha en jerseyklänning i samma modell som Sleepy Hollow-klänningen så det svänger jag väl ihop snabbt.
Nu SOL, ha en bra dag så ses vi ikväll så får vi se vad jag sytt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0