Ett axplock och klänningar...

Ett litet axplock från dom senaste dagarna:
 
Två superenkla klänningar till kund klara...
 
 
 
Hon vart nöjd, kalasbra!
 
Det har varit sol, vila och bad samt häng på stranden...
 
 
Varit ute EN kväll när jag äntligen kände mig pigg...
 
 
 
 
 
 
 
Det blev middag och lite dans på Munken.

Vi började dock på Krönet men fick stå i kö i 30-45 min för att få beställa.

Vi stod som TREA i kön och personalen jobbade som sniglar, tillslut var det så komiskt så vi var inte ens diskreta när vi drev om effektiviteten hos personalen.
Folk som stod i kö längre bak gick, det var nog bland det värsta i väntetid jag varit med om.
 
Personal som stod och putsade glas i snigeltakt istället för att faktiskt ta kunder.
Personal som stod och tittade på kön och gned sig i "icke-skägget" och tog ett glas per bord när det "röjdes".
En som blandade drinkar och serverade vin och öppnade öl i snigeltakt.
Om jag varit ägare eller restaurangchef för det plejset i sommar... ja, ni fattar....
 
 
Hjälp vad dom tappar intäkter pga ineffektiv personal.
 
Igår sydde jag klänningarna, var hos Chifen på fika, hämtade mönsterpapper på jobbet, åkte och åt en sen lunch med sambon på Krusmyntagården (blev bjuden på en räkmacka), sydde in och upp jeans till sonen, fick besök av en kusin med familj och sedan såg vi en rysare på det.

Dags att plocka ihop sig, nytt kusinhäng väntas idag med nyanlänt gäng, ser jag framemot, vi ses ikväll för då skall jag berätta om mina fötter.
Dom är en RIKTIGT sorglig och OND historia nu, fy fasen, jag har gjort en jättetabbe för en månad sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0