Faller mig inte i smaken...

Sitter och jäser i soffan efter en dag på...
 
 
... den blåsiga stranden.
 
Trodde först inte att det skulle bli så många timmar eftersom det såg ut att komma in ett molnområde utifrån havet och jag trodde det skulle komma in snabbt pga blåsten.
Men TUR hade vi, Karlsöarna höll bort molnen från oss och vi fick en heldag i en grop och lyssnade på havets sövande brus.
 
Så över till sömnad!

Förra året köpte jag ju en sådan här klänning (och en svart med trianglar) på HM...
 
... som jag sedan ritade av eftersom jag älskar modellen fast med rund halsringning istället för v-ringad samt att jag inte ville ha sprund.
 
Har ju inte haft vare sig tid eller säsong för en sådan klänning men tog fram det avritade mönstret igår och ett tyg som jag TRODDE skulle bli perfekt för en sådan här nyversion av klänningen.

Blev det då inte, här fortfarande bara i två bitar på dockan från igår (skar bara ut två stycken och sedan la jag ner direkt)...
 
 
... den fick bli hängande ett dygn.
 
Imorse sydde jag så axlar, halsringning och ena sidan och kunde konstatera efter en snabb provning:
Nej, den blev inte bättre i tyget idag heller.

Fel tyg till rätt klänningsmodell och så vill jag vill ha halsringningen vidare...
 
 
Har samma tyg med en currygul bakgrund som jag VERKLIGEN inte gillar i vanliga fall (alltså currygult) men som jag föll handlöst för.
Detta med smutsvit bakgrund bara inte faller mig i smaken, iallafall inte ihop med denna klänningsmodellen, det blev för mycket "tant" och "en-typ-av-butik" jag inte kan omnämna här.


Inte orkat sy så himla mycket, 1 timme sammanlagt sedan igår ihop med jobb-jobbet, annars bara vila, vila, vila.
Så även idag då som sagt.
Nu dags att sova, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0