Snilleblixt...

Igår...
 
 
--- blev det Brissund efter lite jobb på morgonen och jag möttes av ett helt tyst och underbart ensamt Brissund.
 
Det kom en gubbe samtidigt som jag, så det var endast vi två tills klockan halv 4 när molnen kom in och jag åkte hem.
Badade och vilade och det var hela 18 graden i plurret så jag SIMMADE verkligen runt vid varje bad, fattar knappt att det verkligen ÄR sommar nu... det är så underbart.
 
Tog två par byxor när jag kom hem också så då hade jag gjort " en arbetsdag" penningamässigt uppdelat på två dagar.
Tog muren runt med Milou när jag kom hem och sedan kom regnet.
 
Sedan slog det mig en sak här...
 
Jag fick en SJUKT BRA idé vad gäller min del som skall bli klänningsskrädderi framöve, en riktig snilleblixt
Jag vet PRECIS vilken inrikning jag skall ta förutom det jag redan vet skall göra mig unik.
Faktiskt inget jag kommer skriva förens jag har den lilla delen fixad i företagsväg, jag har haft det rakt framför näsan men så ramlade poletten helt plötsligt ner.

Funderar på om jag ska starta upp den lilla delen redan under studierna faktiskt men låta förtaget vara vilande, bara så att man har det klart att köra när man är klar med skolan.
Jag suger på den karamellen och skall kolla upp lite saker när jag har sommarlov för nu orkar jag inte, jag behöver ha alla hjärncellerna på plats och vilat lite.
 
Och appropå hjärnceller...
Har jag skrutit något om att jag faktiskt tagit högsta betyg i alla ämnen so far?
Om inte, jag såg betygen häromdagen och jag det var jackpot på allt.
 
Herregud, när det här är över så kommer jag falla ihop som ett korthus.
Vilken skillnad det är nu när man bara får jobba för brödfödan istället för att plugga, jag testar verkligen min fart och kompetens nu när jag sommarjobbar den saken är klar och det ska bli mycket intressant vad jag skrapar ihop i slutändan lönemässigt.
Det är en test inför framtiden.

Nu skall jag snart gå och lägga mig, jag har jobbat ett långt pass idag och det hoppas jag då som sagt betalar sig i lönekuvertet i slutändan.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0