Silverkjol...

Vaknade igår och var helt färdig efter veckan, trodde baske mig inte att jag skulle orka ett skit MEN...
Se det gjorde jag.

Först var jag modfälld över vädret, det blåste småspik och flaggorna stod i givakt vid Statoil och det skulle bli storm.
Blåsten avtog runt halv nio så jag bestämde mig på två röda:
Nu går vi, hoppas vi hinner muren runt iallafall.

Men så kom vi till Dalmansporten och jag kände:
Fan, vi hinner till Snäck och tillbaka, tar vi vår vanliga runda längs med berget och sedan havet tillbaka så har jag vinden i ryggen och det var ju bara "vanlig blåst" så vi pinnade vidare och när vi kom ner till havet så blåste det mindre än uppe på berget så vi fick en helt vanlig promenad i helt vanligt väder!

Det blev high five när vi kom hem...
 
 

Orken höll i sig så jag svängde ihop den där silverkjolen som jag tänkt mig i superenkel modell:

Skar till två rektanggulära stycken, sy ihop sidorna, nåla ner en linning...
 
Orke
 
 
 
... dra i gummiband, ganska brett...
 
... sy ihop gummiband och linning och sedan en enkel rullfåll nertill...
 
... et voilá...
 
 
 
 
... en silverkjol klar på 1 timme och 15 minuter, enkelt men ändå flott! 
 
Nu har jag toppen i viskosejersey kvar...
 

... sedan är outfiten klar.

Och DÄR tog sedan orken slut och sonen kom så det blev middag och tv ihop till 21 innan sambon skjutsade tillbaka sonen till pappsen.

Summa summarum:
VÄDLDIGT BRA HELG!
 
Nu skall jag plugga markandföring, vi ses ikväll igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0