Själv är jag ju bara 20 år...

Så gick den här helgen i ett flygande fläng.

Jag har jobbat lite, promenerat mycket, varit ute mycket och då såklart SOLAT mycket!
Suttit som en soltörstande solros och haft det varmt och gott...
 
 
 
Idag efter jobb och skola gick vi promenad vid 17-tiden och hittade det ABSOLUTA tecknet på att nu är det vår:
Tant i vårjacka med rullator i solen på bänk!!!!
 
 
Då är det fan-i-mig vår när tanterna kommer ut ur sina gömmor och även dom sitter som små solrosor och lapar sol efter ett halvår i ide.
 
 Strandpromenaden och det tacksammaste motivet jag vet och har...
 
 
 
Just idag är jag lite "off", även igår, försöker tanka energi med mycket ljus men har lite som snurrar i tankarna.

Ser fram emot imorgon och att fortsätta på min Wallis-klänning, provet är snart klart, det kommer göras snabbt klart för provning imorgon och sedan kör jag på direkt med den egentliga klänningenoch hoppas att det kan peppa upp mitt humör lite.

Och vet ni vad...
Imorgon fyller sonen 17 år.

SJUTTON ÅR!!!!
Det är faktiskt inte riktigt klokt, jag har ett barn som fyller sjutton år.
När han fyllde sexton förra året kändes det inte lika märkligt som att han iår fyller sjutton, han känns i ett slag liksom jättegammal (och jag som bara är 20 fortfarande).
När jag var sjutton flyttade jag till Stockholm, jobbade som barnflicka, bodde i Farsta, sedan flyttade jag hem efter ett halvår och började utbilda mig till krukmakare.

Festade med mina vänner på Snäck den sommaren och levde livet och åkte motorbåt med bästis från Snäck till stan med mannen som går under täckmanteln "Los Gotlos" och fick moster Puff, morbror Sven och min kusin att tappa hakan när han promenerar ut på gårdsplanen iförd endast jeans och jeansjacka när dom precis körde in på gårdsplanen.
Jag och bästisen gapskrattade åt deras miner.
Vi var vilda.
Vi hade askul.

Sonen är ett lamm.
Jag har haft en sjuk tur med ungen eller så har jag (vi) lyckats med hans uppfostran WAY BETTER än mina föräldrar gjorde med mig.
Och imorgon fyller lammet sjutton.

Nu "Homeland", vi ses imorgon igen.
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0