Ska hon dö redan...?

 
Igår var ingen vanlig dag...
Nej, det var min lilla prinsessas 6-årsdag, hurra för Milousan liksom.
 
 
Husse åkte till Granngården och handlade snask till födelsedagsbarnet och jag måste ärligt säga att det var med blandade känslor att hon fyllde sex år.
Hur kunde vi hamna HÄR så snabbt?

Jag är inte helt ok med det faktiskt, jag får lite panik och den gamla Flisan-känslan dyker upp:

Snart blir hon så gammal så hon inte orkar hänga med på promenader och sedan dör hon.
JA, vi vet alla att våra husdjur lämnar jordelivet snabbare än blixten men...
Nej, jag ångrar mig igen att jag köpte hunden.
Jag får panik.
Speciellt nu när hon fyllde sex och blev medelålders precis som jag.

Det är verkligen det mest underbara i hela världen att vara djurägare men jag ska inte ha djur för jag slutar liksom inte sörja, så är det bara.

Och så mer Milou och om att vara "Duktig matte" med underrubriken "SNARK"...

Igår: Vad i helvete, hunden är ROSA på halva underkroppen, vad har hänt, njursvikt, allvarlig sjukdom...???
Ska hon DÖ redan NU??????


Idag: Ringer veterinären, förklarar och får motfrågan:
- Är hon lite rosa under trampdynorna också?
Jag tittar, jo det var hon (?????? men herregud) 

Vettisen:
Ja då är det svamp, har hon varit fuktig mycket på sistone?

Jag förklarar att jag duschar tassar och "underrede" varje gång efter promenad.
Veterinären undrar då om jag torkar av henne ordentligt.
Jag förklarar att hon får självtorka, kanske bakar in henne i en handduk som en liten larv.

Och där hade jag boven i dramat:
För mycket nitiskt tvättande, stänger in fukten och ingen hårfönstorkning = svamp.
😩😩 (Meeeen WTF?????).

Åtgärd:
Rakat hela halva hunden undertill för att få bort det värsta av det missfärgade och fula rosa för det går inte att tvätta bort, rakat under trampdynorna för att få bort hår och inte ha så mycket hår under tassarna.

Badat hela hunden så hon står sig fräsch ett tag samt FÖNAT henne.
Om svampen nu inte försvinner av att jag inte badar henne för mkt samt TORKAR HENNE NOGA måste hon ha ngn jävla kur.

Vilken toppenmatte, kan ju kanske starta en champinjonodling på hunden så hon blir lite lönsam här hemma.

Idag har jag alltså badat och rakat hund och så har jag fållat en av sambons t-shirtar, ja idag fick jag faktiskt lov av mig själv att göra en liten sömnadsgrej eftersom jag ska jobba imorgon...
 
 
 
... lagat mat och druckit två koppar kaffe eftersom kaffe inte smakar skit längre nu när jag är frisk, vilat resten av dagen för att inte "ta ut mig" (duktig flicka).
 
Imorgon blir det jobb igen, fy fan vad jag längtar och gud så kul det ska bli.
Vi ses då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0