Skitmallig igen då...


God dag!

Här har det inte funnits utrymme att blogga eftersom jag haft fullt upp...
Vilket liv man lever nu hörrni.

Fick idag besked att jag tagit YTTERLIGARE FULL POTT igen i skolsammanhang på min senaste tenta.
Tog alla poäng och ytterligare ett VG (det högsta av tre betygskategorier återigen) till min samling av resultat.

Herregud, jag är så mallig nu att jag nästan dör.
SKITMALLIG.
Helt jävla otroligt mallig.
Såja, lugna ner sig Österholm, ni har nog fattat.
 
Har precis skrivit min andra tenta i marknadsföring så håll tummarna att det blir ett VG till då.

I lördags jobbade jag och sedan drog jag med mamma på promenad, det blev Hällarna.
Ja, jag går ju aldrig där pga allt folk som hänger där numera men vädret var inte tipptopp så jag hoppades att det skulle vara lite folk OCH:
Det var det.

Bara det att det var ju ett tag sedan jag var där...

Mamma och jag tog oss ner via den gamla vanliga trappen vid Kneippbyn och gick nere.
När vi sedan skulle upp så skulle vi ta oss upp på det stället JAG alltid tagit mig upp och längs den sträckan finns ju ingen trappa, insåg att backen upp skulle innebära klättring när vi väl var där.
Och så hade jag ju min 77-åriga morsa i släptåg...
Hm... tänkte inte på det.

Nåväl, jag tog mig upp och mamma (aka Krutgumman) klättrade efter under pust och stånk men upp kom hon, dock inte jätteglad över klättringen...

 
När vi så sedan kom upp och gått ca 20 meter så upptäcker vi att dom byggt en ny trappa längst bort mot början av Hällarna.

(Okeeeeej...)

Morsan påpekade MYCKET surt med bokstaverande tonläget:
- MADELEINE, här är ju för fan en trappa!

Jag försökte då förklara att jag faktiskt inte visste det eftersom jag inte varit i området på säkert ett år.
Mamma Krutgumman fnyste och tittade på mig som om jag ljög.
Jag sa käckt:
- Nåja, då fick vi ju lite extra motion iallafall!
Krutgumman:
(FNYS igen)

Dagen efter startade jag och Milou upp mycket tidigt för att slippa folk och intog Hällarna igen...
 
 
 
 
 
 
... och hade en så sjukt vacker promenad så det var inte klokt och inte en käft i sikte så min lycka var total.

Sedan satt jag hemma och solade och har bränt sönder mig.

Vårsol (livsfarligt), två timmar satt jag för man är ju helt soltörstande nu och vill tanka d-vitamin.
Har fått rosaceautslag på kuppen, SÅÅÅÅÅÅÅ oproffsigt av mig dock inte mycket att göra åt, jag får väl se vart det tar vägen.

Sedan startade jag upp denna innan sonen skulle komma...

 
 
 
... och nu måste jag jobba innan jag ska till veterinären med hunden.

Ja TYVÄRR har jag en lista med punkter som jag måste ta för vi har hittat en knöl på hunden.

Jag har ganska ont i magen faktiskt.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0