Då kommer det en jättemås...

Goddagens!
 
Så var denna helgen över då och jag sitter och pluggar "Företagande" samt BUDGET!
Well, well, cykelställ, inte mitt ämne TROR jag iallafall.
Dessutom har jag missat tre lektionstillfällen.
Inget mail skickat att kursen varit påbörjad, jag har varit inne och tittat varje vecka, inte hittat något så jag har jobbat.
Lite att ta igen idag alltså.
Glad?
Nej.

Nåväl, jag det ska nog gå bra.

Helgen har varit kanon och jag är utvilad så det var ju rätt dag att plugga på idag iallafall.
Gårdagen var ju... en intressant start på skulle man kunna säga.
 
Milou var lös under hundpromenaden som hon brukar.
Vi gick strandpromenaden och det var ju lite fåglar hit och dit men hon brydde sig inte... tills vi gick förbi ett svanpar.

Rätt var det är så drar hon bara rätt mot svanparet som i sin tur simmar ut i havet och efter hoppar Milou.
I typ 0 gradigt vatten.

Dom simmar längre och längre ut, hunden följer efter och skiter fullständigt i att jag kallar på henne, ut till havs we go.
Då kommer det en JÄTTEMÅS.
En mås som verkar tycka det ser ut som det simmar en GOD LAX där ute till havs och börjar dyka mot Milou med näbbar och klor.

Jag får då panik.
Istället för att ropa så TOKSKRIKER jag för full hals, skriker så det gör ont i halsen men bryr sig Milou om det?
Nope, hon skiter fullständigt i mig och jättemås utan har bara fokus på svanarna.

Det är då jag tänker:
Du måste klä av dig och hoppa i innan hon blir hackad på eller når pallkanten, jepp, så långt ut var hon, vid "golven" som jag brukar kalla det.
Där det blir grunt innan det blir bråddjupt och strömt.

Det var ca 2-4-5 grader nere vid havet, en isande kyla samt blåst och jag tänkte att om jag hoppar i utan kläder så kan jag värma mig i solen med viss del av kläderna kvar tills sambon kan plocka upp oss, tänk " VINTERBAD" Österholm, kan andra så kan du.
Måsen cirkulerade över hunden osäker på VAD det egentligen var för något, en fisk verkade hon iallafall inte vara.

Jag skrek.
Hunden började samtidigt som jag hoppade ur mina skor simma sidledes i vattnet och sakta ner.
Tänkte:
Nu druknar hon pga kylan.
Saktare och saktare gick det men hon vände in mot land och fick hjälp av vågorna och innan min jacka åkte av så insåg jag att hon är snart inne.

Jag hoppade i skorna igen och stod som en domedagsfurie med armarna i kors när hundjäveln kom in till stranden helt färdig av sitt äventyr.
Jag var inte glad.
Nej, inte då heller kan jag meddela.

Så ruskade hon på sig, tittade ut mot havet och såg svanarna och blev YSTER och redo att hoppa i igen men då högg jag henne i nacksinnet och på åkte kopplet!
 
Glad hund efter bannor...
 
 
Eftersom hon nu var iskall och genomblöt blev det inget Snäck T&R längs havet utan vi fick ta oss upp i skogen där det var lä, sol och jättevarmt.
Gick längs berget tillbaka hem och Milou var så glad så.

Jojo, det tror jag det.
 
Eftersom det var Valborg var det flaggning på muren och det var så pampigt och ståtligt i solen och med den blå himlen...
 
 
Väl hemma åkte solkläder på, vi tog ut alla trädgårdsmöbler och gjorde rent, satt och solade och sedan körde vi årets första grillning i trädgården...
 
 
... och då hade iallafall jag spenderat sju och en halv timme utomhus så då kunde jag med gott samvete gå in.

Underbar söndag, väldigt nöjd med min helg som helhet och så har sonen varit här, eller är fortfarande och åker till pappa imorgon.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0