Firade igår...

Vaknade vid kvart över åtta och kände HETTA i sovrummet trots öppna dörrar och öppet fönster.
Öppnade balkongdörren och tänkte mig "frukost på balkongen", brände mig på järnhandtaget och när jag kom ut var det 27 grader.
Kvart över åtta.

Inte för att vara så MEN jag bestämde mig raskt för att det blev ingen frulle på balkongen.
Stekhett och inget parasoll där ännu så då är den inte nöjsamt.
Det blir ingen promenad med Milou nu heller, vi väntar tills ikväll så hon inte tuppar av.
 
Klockan 09.45...
 
 
I fredags var det en ganska jobbig dag, rent kroppsligt.
Har ju fått något i kläm eller vad det nu är och i onsdags hade jag lindad armbåge och i fredags fick jag linda handleden.
Det har inte blivit bättre, behöver dock inte gnälla om det vidare.
 
Igår vaknade man så upp till en UNDERBAR dag.
Sov ut, gick ett ärende innan hundpromenaden, låg på stranden med Milou en liten stund...
 
 
... med kläder på men det var ju bara linne och kortbyxor iofs.
 
Handlade lite på hemvägen, gjorde en rabarberpaj och sedan vila i trädgården resten av dagen, gjorde inte ett smack.
Sonen kom vid 16 och så hjälptes vi åt att fixa ihop en "Mors dags"- middag en dag i förväg...
 
 
 ... gotländsk färskpotatis (PREMIÄR, svindyr MEN det var den värd), grillat kött och så rabarberpajen på även den gotländska rabarber.
 
Vi åt så vi storknade och satt ute till 20 och det var 22 grader när vi gick in.
Vad säger man?
OTROLIGT.
 
Vi firade "Mors dag" en dag tidigare eftersom sonen spelar sen match ikväll så vi bytte dag helt enkelt, han kommer idag också men det blir rätt sent.
Idag blir det playan, ska ju bli kallare imorgon igen så varför chansa, sedan är det ju skola och slutspurt på balen (studentbalen, sedan har vi "9:an balen kvar) så det kommer bli en hård vecka misstänker jag.
 
Ber till gud att armen håller.
Vi ses imorgon igen, nu skall jag plocka lite här innan stranden, ha en bra Mors dag alla glada!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0