När man döper något till "Blommig falukorv"...

Idag körde jag igång astidigt med att jobba, redan klockan 07.00 PRICK.

Först skar jag ut en ny kimonoklänning i omarbetad modell i ärm och inuti, den kommer bli assnygg, ja DEN OCKSÅ...
 
 
 
Sedan skar jag ut en ny Wallis-klänning och påbörjade, vidare drog jag till jobbet och hämtade denna klänningen...
 
 
... skar ut en ny efter mönster och tog en dusch.

Sedan blev det ilfart till körrgårn där moster skulle ner i jorden så det var jag, morsan, tre kusiner och prästen och sedan blev det fika på Märta´s med gottigott till och goa skratt efter.

Så var det gjort och jag kunde inte låta bli att skoja med mamma vid urnsättningen att "titta nu noga ner i hålet så du verkligen SER att hon står där nere".
Det kanske låter lite okänsligt men det har en liten rolig historia bakom och alla skrattade, mamma tittade lite extra noga och sa:
Jag ser henne.

Efter fikat blev det sömnad igen och den där vita blomklänningen att ta en ny skepnad.
Jag har döpt skapelsen "Blommig falukorv" och när man döper något till "Blommig falukorv" kanske ni förståt själva att det kanske inte är en favorit FASTÄN falukorv är ju gott förstås.

Tror inte en Cellbes har en sådan här tjusig (host, host) skapelse...
 
 
 
 
Usch, den hamnar i samma klass som den hiskeliga "Dykarblusen" och min känsla är TYP:
 
Inte kännas vid, inte låtsas om, inte jag som gjort.
 
Nu på huvudet i säng, vi ses imorgon igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0