Jag jobbar inte på strippklubb direkt...

Jahaja...
Då borde klänningen vara klar nu då!

Nej...
Själva klänningen fick gå i graven och här kommer orsakerna:

1.  Tyget färgade av sig något så kopiöst.
Jag försökte ignorera det men i slutänden var det omöjligt, jag var blåsvart om händerna och det går ju inte att ha i möblerade rum.

Tänk er att sätta sig på någons möbel som är klädd med tyg och sedan lämna efter sig ett blåsvart avtryck.
Tänk er att man har på sig plagget och så är man själv blåsvart över bröstkorg, rygg och armar.
Jag tänkte dock att jag slutför och sedan tvättar jag plagget och så ser jag om det fäller av överskottsfärg i tvätten, då kommer vi till NÄSTA problem:

Vad gäller storleken på det som skulle knytas, dvs banden.
Jag hade ju för lite tyg som jag skrev igår, jag trodde det skulle gå ändå eftersom jag knappt har bröst att tala om.

Ja, ni kan ju se själva,,,

 

... nä, man jobbar ju inte på strippklubb direkt, har jag nu mätt färdigt mått på 18 cm så är det just det måttet som gäller, detta blev för smalt.

Visserligen skulle jag kunna rädda detta igenom att sprätta isär och sedan lägga ett annat tyg undertill som en kanal och bredda tyget MEN... då kommer vi till nästa problem:
Tyngden på tyget!
 
Ja, detta tyg (som ändå har ett underbart fall i tyget) kan jag inte ha pga tyngden.
När jag bara nålade fast banden så kände jag direkt "Omph", fan vad tungt.
Detta tyg fixar inte min nacke, det måste vara ett tunt tyg á la jersey som det är tänkt från början i Halston-klänningen.

Ja, så DÄR gick den klänningen tillfälligt i graven!
Jag skall sy en enkel kjol istället av nederdelen och sedan skall jag tvätta den och som sagt se om den släpper färg så man slipper färga av sig.
SKIT-Å-PANNKAKA men jag ger inte upp, nu vet jag dock iallafall att klänningen måste göras i tunt tyg för att inte bäraren skall få nackspärr.

Dags att duscha och dra till jobbet, ha en bra dag alla glada!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0