När man lite snabbt slänger ihop en lampskärm...


Idag och igår har jag startat upp en tidig, tidig hundpromenad (ja, för det skulle bli snö på eftermiddagen så jag vände på dagen lite) pluggat bokföring, sytt i dragkedja i ett par jeans och när jag sedan här ikväll satt och såg på tv så blev jag så himla sugen på att sy ett nytt överdrag till lampan i sovrummet!


Vill egentligen ha en virkad som jag har nu men jag slängde ihop denna medans jag virkar en ny tänkte jag, hade ett grålila tunt tyg som passade bra, gjorde det allra enklaste:
En kvadrat, sy ihop på mitten, sy två kanaler och sedan i med tunna gummiband både uppe och nere et voilá...
 
 
 
 
 
FÄRDIG!
 
Nu läggdags, vi ses imorgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0