Obs... liten nakenchock....

Idag startade jag upp dagen med en riktig långpromenad tidigt, kände att innan jag sätter igång med min nya klänning så behöver jag luft!
 
När jag sedan kom hem plockade jag bort min trasiga lock och ner i en låda som ska till försäkringsbolaget när jag fått mitt intyg.
Plockade upp och ställde fram min nya och trädde den, plockade även ihop den jag lånat från jobbet som skall med tillbaka imorgon.
 
Så blev det ÄNTLIGEN DAGS...
Min Halston-kopia skall utföras i... TA-DAAAAAAAAA...
 
Krossad svart stretchsammet, ja det är dessutom väldigt inne just nu!!!!
 
Jag såg en inspirationsbild på en klänning i lila klänning från 20-talet och blev sååååååå sugen på att göra Halston-kopian i liknande tyg eftersom Halstonklänningen liknade den från 20-talet, sagt och gjort, första försöket i riktigt tyg fick bli i krossad sammet...
 
 
 
Jag trodde jag hade fått till mönstret bra men det visade sig idag att jag behövde ta in kjolen 8 cm för det är ju skillnad på stretch och fast tyg.
Jag fick nåla in i sidorna och sy om efter första försöket, sedan blev det SUPERBRA...


 
... varning för en liten nakenchock här men det får ni stå ut med, tyvärr hade jag trosor som skar in så magen ser lite bullig ut men med en slät trosa blir det kalas sen...
 
 
Sedan satte jag igång med dom långa delarna att knyta över brösten... då upptäckte jag att kjag hade för lite tyg kvar!
Helvete, men nu har man ju i och för sig tur då att man har små bröst, jag hade mätt ut att när längderna var ihopsydda...
 
 
... behövde dom vara 18 cm, jag har nu fått till 13.5 cm färdigsydda.

Då kan jag TYVÄRR inte sälja den dock (himla otur) som jag faktiskt hade tänkt om den blir bra.
Nu får jag behålla denna och så får vi se framöver.
Har även hunnit klämma in ett utvecklingssamtal, ja det där sista utvecklingssamtalet jag någonsin mer i mitt liv kommer gå på.
Sinnessjukt, nästa samtal är ungen 18 och we are not invited.

Mot syrummet, ses imorgon!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0