Vuxet barn...

God morgon!

Idag startar vi (eller jag) med temat "Vuxet barn".
 
Igår var det en ny milstolpe i ämnet om det vuxna barnet.
Det vuxna barnet åkte till fastlandet med sitt fotbollslag, det som var nytt för igår var att alla killarna åkte utan en annan vuxen samt att en av killarna i laget som är 19 och har körkort körde bussen.
I mörker.
Ingen vuxen/förälder med körkort kunde följa med mitt i veckan.

Jag sa till sonen:
- JAG kunde ju ha åkt med, jag hade tagit ledigt från jobbet.
Sonen:
- Men morsan du har ju inget körkort.
Jag:
- Nä, men jag hade kunnat åka med ändå.

Asså... det kändes i magen.
En buss full med UNGA MÄN på fastlandet, relativt ny körkortstagare, på motorvägar, flera timmars bilkörning till Falköping.
 
Jag ringde två gånger för att kolla läget, jag skickade sms och påminde att han skulle höra av sig till mig eller sambon när dom var framme och BILEN STANNAT vid slutdestinationen.

Sonen i telefonen:
- Mamma, du vet väl att jag älskar dig över allt annat?
(Asgarv i bakgrunden)
Jag:
- Hörru skärp dig, vad säger dom där i bakgrunden?
Han:
- Att jag inte ska leka med min mammas hjärta.
(Asgarv igen)
Jag:
PRECIS, nu glömmer du inte bort att höra av dig!

Nu förstår jag precis hur mina egna föräldrar måste ha känt när mina vänner tog körkort och man blev upplockad för "premiärkörningen" och allt därefter.
"Hon kör väl ordentligt", jodå svarade man och det gjorde dom MESTADELS men ibland var det kanske lite bus när dom väl blivit varma i kläderna.

Jag hade dessutom en pojkvän som körde bil utan körkort när jag var 18, ett helt år körde han innan min far råkade avslöja honom.
Jag höll tyst såklart fastän man visste, man var ju ung och odödlig.

Det vuxna barnet kom fram ordentligt, nu har vi färden tillbaka i samma mörker till båten.
Jag kommer sitta med magont tills dom är framme igen.
Fan, att ha en unge på dagis i overall som leker i sandlådan känns såååååååå mycket mer lockande än en son som åker till fastlandet med jämnårig som kör.

Over and out, nu skall jag till jobbet och ikväll träffa kussen och äta middag.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0