Arbetet fortskrider med kavajen...

 
I söndags hade vi en väldigt mysig dag...
Hela familjen åkte till Joda och åt söndagsbrunch.
Vi åt så det stod ut igenom öronen på oss och värst var i vanlig ordning sonen.
Han tog FYRA omgångar!

Att han ens orkade springa när han hade fotbollsmatch lie senare på eftermiddagen var ett under, jag undrar om det inte var han som var bollen helt enkelt.
 
 
Idag har det så varit dags för syläxa igen och änglakavajen, jupp.

Kunden hade varit och provat förra onsdagen och då var inte jag med för jag var ju på begravning.

Kavajen var för liten i midjan visade det sig MEN jag var oskyldig för det var chefen som tagit måtten från början och måtten stämde när jag var klar.

Nu stämde dom då inte vid provningen som sagt så idag fick jag göra nya framstycken i sidorna, sprättade ur dom gamla, skar ut och sydde i nya och bredare delar och nu började det verkligen bli ont om tyg så nu är mönsterpassningen VERKLIGEN åt tjotahejti men det är inte mitt fel, det borde ha funnits mer tyg.
 
Så sydde jag ärmarna, skar till framstyckena till slagen samt kragen...
 
 
... dessutom gjorde jag fodret...
 
 
 
 
 
 
Ja och sedan får jag göra kragen på jobbet för det har jag aldrig gjort.
Peppad.

Enkel kavaj är verkligen kul att sy, valet till nästa kavaj av tyg kommer bli detta...
 
 
 
... eller detta...
 
 
 
... eller något blommigt, jag får se, dessa två kan bli fina till jeans iallafall.

Hundpromenaden bjöd på fina färger och till och med busstationen var vacker i solen klockan 17.00, inte ett filter på den bilden, helt au naturel...
 
 
 
Dags att sova, håll tummarna att storleken stämmer på kavajen nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0