Asså det blev pyssel...

Jag kunde väl inte låta bli då´ra.
Asså det blev visst pyssel.
 
Skar ut alla delarna till zebrajackan innan jag gick ut och trampade i två timmar med hunden när det blev regnuppehåll...
 
 
 
När jag kom hem så satte jag igång att locka alla delarna med jobbets lock, INTE MIN BRAIGA dessvärre men detta ska ju ha ett foder så det spelar ingen roll.

Sydde ihop ärmarna och upptäcker sedan att ärmen är "hängade" ärm... 
 
 
 
Kollade mönstret...
 ... men va fan... det stämde.

Bara det att jag hade gått på denna bilden...
 
 
... och där ser man ju inte att det är en hängade arm.

NÅVÄL, nu fick det bli så men jag låter detta sjunka in lite så får vi se om jag kanske flyttar upp ärmen imorgon eller så får den vara som den är, f
ortsättning följer på den.

Hade en liten hjälpreda som stod nedanför min jordnötsskål och väntade på något gott...
 
 
... man riktigt ser hur hon naglar fast blicken vid skålen, helt besatt av jordnötter och jordnötsringar den där lilla stjärnan! 
 
Gjorde underkragen och sydde fast...
 
 
 
... skar ut infodringen, slaget framtill... 
 
 
Sydde skärpet...
 
 
... pressade ut under duk för det är ju ull och det är ju dumt och pressa rakt på...
 
 
... inte klar, skall göra foder imorgon och sy fast med slagen...
 
 
 
Kan bara säga så här...

Jag älskar den redan.

Jag vill ha en mild vinter.
Tyget är svindyrt MEN jag ska köpa mer när jag har råd och sy mig en modell till i samma tyg.
 
Jag älskar verkligen att kunna sy, fy fasen vad det är lyxigt.
Jag kan sy nästan precis vad jag vill...
Älskar´t.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0