Någon måtta får det faktiskt vara...

Hade en fullspäckad dag här idag!
 
Först var jag hos f.d Chifen, sedan kom jag till jobbet och... mådde inte alls bra.
Efter två timmar gick jag hem, helt skakis i kroppen och hade ont, ont och ont.
Slocknade direkt på soffan och vaknar upp och känner mig inte så vidare värst bättre men jag tror att här kombas en nackknuta med triggerpunkt samt kanske en förkylning som håller på att bryta ut.
 
Vi får se hur det blir imorgon men jag tror att jag kommer gå och jobba... med betoningen på tror.
 
Missade även denna provningen av änglakavajen.
Kund var där och provade, fick från chefen:
 
"Änglaprov klart.
Gick bra.
Dock: kund vill ha baksidan utåt på överkragen och slagen."

Jag:

 
Dvs hon vill ha avigsidan utåt...
 
 
... istället för rätsidan...

 
 
... som jag dessutom slet hund för att få till två likadana slag TROTS för lite tyg i denna icke mönsterpassade kavaj.

Alltså jag vet att man ska "jobba mot kund" som min chef säger men alltså där kände jag att något måste väl utföraren få tycka?
Jag kan bara inte godkänna att slag och kragen utåt skall vara avigsidan av tyget, det är inte snyggt dubbelvävt så NEJ.

Jag måste faktiskt be om tillstånd imorgon att få ringa kunden och ha en dialog med henne, jag känner bara att jag har lust att totalvägra.
Har lust att använda en fras från min kära mamma från barndomen:
Det kommer inte på fråga, någon måtta får det faktiskt vara! 
 
Wish me luck, nu skall jag gå och lägga mig, om jag nu kan sova pga den där kavajen.
Måste ha ett eget kavajtyg så jag får göra det på mitt sätt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0