Start och stopp...

 
 
Igår...
Skulle ju på begravning.
Klänning inköpt  (ja, klänningsskräddaren fuskar med inköp ibland).

Jag är ute i mycket, mycket, god tid innan vännen Syster J ska hämtas upp, har 25 min till att stryka på klänning och hårtorkning.
Ser till min fasa när jag ska stryka klänningen att det är fastsytt en tygremsa längs ena sömmen!!! WTF!?
"Jävla HM, fan", skriker jag.

Får panik, ALL DEN TIDEN jag hade krymper helt plötsligt ihop till NOLL och ska jag hinna fixa klänningen?
Slänger fram alternativ klänning "ifall att", skriker på sambon att han måste komma och hjälpa mig "NUUUU" och sätter honom på att sprätta sömmen mellan två nålar som jag satt som start och stopp.

Jag torkar håret i raketfart medans han sprättar, sedan in och trä maskin, rensar tråd och bort med remsan, pressar, nålar, syr igen söm.
Kastar på mig kappa och skor, tar väska och nål plus sax.

Har glömt blommorna, klampar upp upp för trappen och hämtar dom.
Fick fästa trådar i bilen på väg 5 min efter utsatt tid till vännen, hjärtat bultade som jag sprungit ett marathonlopp.

Kors i krösamoset.
Jag hann med lite assistans av 1:e sprättare i hushållet. 
Tacka vet jag egensytt, amen och halleluja på det!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0