Tunika i silkessammet...

 
Helt slut här, jobbat på jobbet idag och förkylningen tar ut sin rätt.
Det var skittufft.
Imorgon blir det dock tentaplugg innan fredag, det kommer bli mycket korvstoppning men så får det väl bli då.
Både jag och sonen satt vid matbordet och sa knappt flasklock till varandra, igen orkade.

Sytt en tunika i silkessammet till kund...
 
 
Kunden kom och lämnade tyg samt frans och en gammal tunika, jag gjorde nytt mönster och sydde den...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jättesvårt att fota, tyget är vackrare än man kan få fram på bilderna MEN...
Sista gången jag syr i sånt här tyg.

Det faller bokstavligen isär.

En sådan här kan man knappt använda, jag vet inte hur många plagg jag lagat i silkessammet åt kunder som gått sönder efter en eller två användningar så det är inte något jag skulle köpa själv och sy i men vackert är det.

Nu måste jag sova, vi ses imorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0