Ny klänning med kimonoärm och knytskärp klar...

Syläxdag idag:

Den där ärmen till min Wallis-klänning på tapeten.

Val, val, val och åter val, rita, tänka...
 
 
... inte göra ett enda fel för jag har isåfall INGET ANNAT TYG att få ta i...
 
 
Tillslut blev det två val som jag nålade upp på dockan i väntan på "DEN ärmen ska vi ha!!!" (för att citera gubbarna i Tjuren Ferdinand på julaftonen)...
 
 
En vanlig slät ärm ELLER en ärm med rynk upptill?
Originalet har en söm uppepå, valvbågarna på bilden...
 
 
Medans beslutet om Wallis-ärmen fick mogna så tog jag ta i min nya egendesignade klänning med kimonoärm och vilken JÄTTEKIMONOÄRM det blev...
 
 
Det blev en förlängning på 32 cm som jag vek dubbel så den blev 16 cm...
 
 

... den blev som sagt jättestor och med tyngd MEN till nästa ärm ska jag bara förlänga ärmen med 16 cm, inte göra en sådan här "dubbel-variant".
 
Så skulle jag göra infodring till halsen.
Eh... det tog tid, jättelång tid och mitt i alltihop ringer chefen och jag var tvungen att sy i en dragkedja i ett par shorts.

Kund var i stan och ville ha... på stängd dag...skulle resa bort.

Swish-swosh så var dom sprättade samt isydda ny dragkedja.

Tredje gången gillt var gällde infodringen i halsen fick jag till det och sedan stickade jag ner framtill lite snyggt med en söm... 
 
 
... och så vart den klar... 
 
 
 
 
 
 
Till nästa i samma modell blir det ändringar, dock är jag nöjd med denna ändå.
Det är ju en Madde-design så vad fan!
Nu ska jag kolla in lite skolgrejs till imorgon, då skall jag bla till bibblan och hämta juridikbok.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0