Grinfärdig 1 & 2...

God morgon!
 
Nä... så särskilt GOD är faktiskt inte den här morgonen.
 
Grinfärdig nr. 1. Postnord:

NEJ, jag har inte fått loss mina tyger för dom är intre ens registrerade hos Postnord så att jag skulle kunna gå in och betala moms och tullavgift och skynda på processen.
Efter TRE samtal med Postnord igår samt ett otal sökningar under dagen på derars "Betala moms-sida" så ser det fortfarande ut så här när jag knappar in mina uppgifter:

 Betalning av moms och deklarationsavgift för privatimport

 Hittar ingen sändning, kontrollera dina uppgifter.

"Så snart din betalning är registrerad levererar PostNord din försändelse till dig som mottagare eller ditt ombud, beroende på paketets storlek och vilken frakttjänst som avsändaren har valt. Efter att betalningen är godkänd kommer du få en bekräftelse på att betalningen är genomförd. "
 
Men dom finns där, OH JAAAAA, men inte registrerade att kunna skickas vidare.
Inte heller kunde jag få ett nummer att betala direkt NU-NU-NU.

På riktigt, man blir grinfärdig för mindre, nya regler you see.
Men om man vill ha sina paket från Kina då som INTE är från Wish och innehåller en klänning för 29.90?
 
Grinfärdig nr. 2:

På seneftermiddaen igår så var jag ute med hunden, hunden får syn på en rabbis som satt precis vid den snåriga stigen vi gick på.
Hunden drar iväg med ett jätteryck och samtidigt ser ju jag då inte på marken så den där "rotsnaran" som går över stigen ser inte jag och jag faller som en fura raklång framåt, ja jag s
lår i backen likt "TIMBER"!!!!
 
 
Landar på min onda sida och slår dessutom i hakan och käken.
Kan bokstavligen inte röra mig och har en huvudvärk sedan igår som inte är av denna värld.
 
Det gjorde så ont när jag föll så jag var tvungen att sätta mig på backen och började gråta och sedan var jag dessutom ute vid norra kyrkogården så jag hade en ganska lång väg att ta mig hem igen.
Sambon stod och hoppade och undrade vart jag varit igår för vi skulle iväg och hämta mina bokhyllor, jag kom väldigt sent hem.

Sambon och sonen fick sköta bokhyllegrejset och jag fick stå som en general och "OH", "AKTA", "NEJ FÖRSIKTIGT" tills sonen fick nog om röt åt mig att jag "INTE GJORDE SAKEN BÄTTRE!!!!" genom att stå och irritera dom med onödiga inlägg när dom bar.

Jag måste väl ändå få ha en överblick så ni inte förstör mina skåp... tyckte jag.
UT!!!!, röt sonen och vid det tillfället stängde dörren mitt framför snoken på mig.

Jag var inte sen att öppna den igen, är man förste övervakare så är man!
 
Ja, men här sitter jag idag iallafall, om jag hade ont igår så har jag ännu ondare idag, så in i helvete ont.
Jag lär få vila.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0