Spränga hela Postnord i luften...

Nej men nu är det INTE kul faktiskt...
Alltså fy fan för Postnord och det menar jag av hela mitt asförbannade hjärta.
 
Efter samtal i fredags igen där jag blivit lovad att mina tyger nu faktiskt var på ön av en av Postnords telefonister som sitter med kundsamtal så får jag skjuts av sonen SOM TAGIT SITT KÖRKORT samma dag så kommer jag fram till PN och får samma svar av peronalen här som på tisdagen:
Inga tyger existerar på ön utan sitter ännu fast (som gisslan) i Örebro.
 
Med andra ord, dom jävlarna har ljugit IGEN och antagligen för att bli av med den jobbiga jävlen, undertecknad, i luren.
Jag kände mig så förbannad så ilskan inombords visste inga gränser.

Tänkte sedan att nu är det helg, härda ut, på måndag blir det bra och tygerna kommer nog dyka upp.

Samma kväll möter jag en mamma på Ica vars dotter skall ta studenten snart och vad tror ni dottern saknar...?
Jo, sin studentklänning beställd från Kina MEN som suttit fast i Örebro (suprise, suprise) sedan den 1 mars och ännu inte heller den blivit tulldeklarerad av Postnord.
Nästan hela klassen saknar sina klänningar så flickorna som redan betalat pengar för klänningar har börjat få panik och åka till Stockholm för att fösöka hitta något liknande.

Ja, och där förstod jag varför vi haft så få studentklänningar hitentills, det brukar vara invasion och vi har bara sett ett fåtal.
Tygaffären mittemot där jag bor har EN studentklänning inlämnad.

Jag lät helgen gå, har varit inne jag vet inte hur många gånger för att se om jag skulle kunna få betala min moms till tulldeklarationen men jag är fortfarande inte registrerad så det är omöjligt.
Lika omöjligt var det att försöka komma fram till postnord via telefonen, hela dagen försökte jag och kom inte ens fram till telefonist.

Började då dagen med gott mod iallafall och tänkte att jag får väl ta ett tyg jag har hemma.
Gick och kollade vad tygaffären hade mittemot i färgval av samma tyg som jag redan hade ifall jag skulle behöva mer tyg men då stämde det jag hade hemma som var lite mörkare mycket bättre.

Det blå i mitten var lånat från tygaffären och dom två andra var mina...

 
Jag hade bara 2.46 av det mörkaste och behövde egentligen 2.90 till klänningen MEN nu har jag ju jobbat i 3 år hos min chef så om det är något jag lärt mig så är det att vara snål i tillskärning om det inte behöver mönsterpassas...
 
 

 

Jag fick ut HELA klänningen på 2.46 cm trots att det krävdes 2.90, SIMSALABIM liksom.
Slängde ihop klänningen men sedan sjönk mitt mod rejält, såg ut som en klänning sydd i ett fodertyg...

 

... till och med FULARE än ett fodertyg.
Det var då jag nästan blev gråtfärdig och insåg att min vision om "Budget & Lyx" kommer inte gå att genomföra i examensarbete, jag måste ändra hela idén och sy något annat, en modell som passar detta tyget...
 
 
 
Ja, någon klänningsmodell som passar gigantiska blommor, har suttit som besatt och letat i mitt arbetsrum ikväll.
Kammat noll.
 
Jag som nu hade fått en sådan lysande idé tack vare Ikea-klänningen men tack vare Postnord så kommer det bli omöjligt.
Fy fan, tre år varav två år på Hantverksakademin så sabbar postnord min stora "Grand finale", jag skulle kunna spränga hela skiten i luften för att dom gör så här mot mig... och stundentskor som saknar klänningar.

Dags att krypa till kojs, jag har sådan huvudvärk att jag tror att mitt huvud ska sprängas i bitar också.
Jag gör väl ett försök till imorgon med ett annat tyg jag har, kanske blir temat "Budget & Budgetlyx", jag kommer spotta ur mig tester dom närmaste dagarna så får jag väl se vart jag landar.

På lasarettet med magsår förmodligen.
 
Jag vill egentligen bara sitta här och skriva jävlajävlajävlajävlajävlajävlajävla Postnord hela kvällen men det får väl räcka nu.
Det är ju en dag imorgon också så då kan jag väl fortsätta då.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0