Undrens tid...

 
Undrens tid är fan i mig inte förbi, mosan har nu blivit Facebook-haj!
 
Alltså det här är sååååå roligt, jag hjälpte henne att starta upp kontot och sedan söka upp lite "känt" folk och sedan var hon igång och började lusläsa på fejan och skriva och trycka tummen upp på än det ena än det andra.
Jag satt och hade lite lektion och i vanlig ordning så hör man "Det här kommer jag aldrig lära mig" och fem minuter senare fixar hon allt!

Jag väntar på att hon ska få kortslutning i hjärnan av allt nytt hon lär sig... peppar peppar...
 
Själv har jag en smärre revolution på mitt håll, jag har upptäckt PLATTÅNGEN, ja, jag har börjar plattånga min lugg för att slippa att Joey Tempest dyker upp om det blir lite fuktigt i luften samt slippa stå och föna ut luggen.
Bara tvätta håret, självtorka och sedan i med lite värmeskyddsmedel i luggen och sedan...
 
 
... håller sig luggen rak och fin.
Imorgon skall jag faktiskt till frissan IGEN och lyfta luggen lite, den blir ju lite tung när man plattar ut den så ett litet lyft ska den få.
Mitt nya liv med lugg, vilket äventyr!
 
Ny rapport om mammas fejsbuckande...

Upp kommer mamma och har "chattat" på fejan med folk & fä, bl a hade "Kusin Jen" skrivit och mamma var helt uppe i spin.
Följande dialog:

Fejsbuckaren:
- Herregud Madeleine vad folk skriver på den här... 
Jag: 
... - chatten.
Fejsbuckaren:
Ja precis, jag fattar ingenting, jag trodde det var SMS som gäller nuförtiden.
Jag:
- Hahaha, ja för DIG ja, messenger är det jag använder mig mest av och många med mig.
 
Fejsbuckaren:
- Ja jag märker det, jisses vad folk skriver, jag hinner inte med.
Jag:
- Nä, nu har du att göra så det räcker och blir över på dagarna.
Fejsbuckaren:
- Ja herregud.

Jag:
- Ja, nu kan du ju skriva till "Kusin J" varje dag om du vill och fråga vad dom har för väder och snödjupet om du vill.
(Känt faktum att mamma är väldigt väderintresserad)
Fejsbuckaren:
- Ja det kan jag ju.

Och så såg hon överlycklig ut allt medans det plingade vidare i mobilen.

Fejsbuckaren:
- Nä nu får jag gå ner och titta på vad dom skriver i lugn och ro.
Jag:
- Gör så, have fun.

Ut går mamma från sovrummet med näsan i mobilen.
Jag döööööör faktiskt av skratt här.

Dags att krypa till kojs, ses imorgon igen och så får vi se vad jag och mamma har "hittat för nyheter" vi som är sist med i hela världen.
Familjen Sist på bollen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0