Man är ju inte Joakim Von Anka direkt...

 
God morgon!

Jag trodde i vanlig ordning när jag vaknade imorse att jag vaknade "typ" klockan 07 för det var så mörkt när jag slog upp ögonen.
Klockan var 08.30.

Jag börjar förstå vitsen med SNÖ (hör och häpna) när det är en sådan här mörk årstid, å andra har jag aldrig varit med om någonsin att man sett så lite sol även om det är vinter.
Det har ju varit ganska snöfritt men vi har åtminstone faktiskt haft sol, detta eviga regnande och kolmörker börjar faktiskt gå även mig på nerverna nu.

Morsan har klagat i månader... jag börjar klaga nu.
 
Igår fick jag tillslut åtminstone på en linning framtill på den havsgröna klänningen...
 
 
... ska sy ner kanten också eftersom det bubblar sig lite annars, vill egentligen inte göra det i detta tyget men det måste jag.
Ja, vi får se om jag orkar göra något idag, jag har nämligen mer ont i halsen idag igen.
 
Sååååå lite kvar nu, skulle vara skönt att åtminstone få den klar så jag kan fota den när min lilla modell kommit hem.
Jag har egentligen bara ett problem:
Jag behöver en kamera.

Ja, skall man nu börja "bygga ett litet, litet klänningsföretag" i sakta mak så måste man kunna ta bra och fina bilder
Jag har redan fått tips om vad jag skall köpa, lusläst nätet kring två modeller av samma märke och en prisklass som skulle passa mig.

Bara ett problem med det också:
Jag har faktiskt inte råd just nu.

Även om jag har en liten pott som skall in från jobbet så behöver jag dom till annat.
Jag måste köpa tyg till mitt examensprov och med det ta en tripp till Stockholm över dagen vilket kommer bli i nästa vecka.

Alltså kommer den lilla potten jag får in tas till det samt saker här hemmavid för det har ju som bekant varit utgifter med maskinen som brakade ihop, det har varit mobil som åkte i backen och det har varit jul och nyår.
Finns inga dollars i kassakistan och man är ju inte direkt Joakim Von Anka när man studerar som bekant.
 
 
Jag har hållit lite koll nu under rean på dom två kamrorna som jag skulle vilja köpa och den som är den "lite äldre modellen" har varit på rea men behöver jag pengarna (som jag iofs inte ens fått ännu) så är det så.
TYVÄRR!!!
Dessutom tog kameran slut i ett vips, det verkar vara en populär kamera och bra så det var väl inte så konstigt.
 
Så till vem mer jag kan bli lik i min ny(gaml)a frisyr med lugg...

Jag hade faktiskt kunnat spela huvudrollen i filmen "Ted" om Ted Gärdestad och framför allt nu när luggen växt.
Bara att kamma ut håret, borsta luggen lite åt sidan et voilá...
 
 
... Madde goes Ted!
 
Gud vad många kändisar jag är uppe i nu som jag är lik.. med lugg!

Dags att gå en liten runda med Milou, ja jag måste, jag får klä mig varmt, Milou har inte fått promenad på två dagar och TROTS att halsen är som den är så är jag inte döende.

Har man hund så har man.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0