Fotat "Slatten"...

Så vaknar man på midsommarafton 2018 och all värme och solsken har flugit sin kos.
Om man bryr sig?
Inte jättemycket, jag ska jobba men hade HELLRE gått till jobbet i en blommig sommarklänning än polarkostym.
 
Häromkvällen var det dock andra bullar, blåst men varmt.
Jag bad sambon följa med och fota mig i examensarbete nr . 3, "Slatten".
Jag provade denna outfit uppe i Stockholm och var sugen på att ha den på examensdagen men valde att hänga den istället men jag måste självgott säga att jag älskar den.

Den a-formade toppen tog mig ju en hel dag att rita och sy upp i olika varianter innan jag fick till den precis som jag ville ha den.
Hur svårt kan det vara?
Jo, ganska om man ska få den precis-precis-precis som man vill ha det.

Men när man sedan provar sitt plagg och det bara funkar...

YES!

Vinden på fotokvällen var bra, ljuset var bra (bara det att jag har ju då som sagt lånedator och jag har ingen aning om hur bilderna ser ut när jag lägger upp dom för datorn är så dålig, tjat, tjat), men sedan kanske jag velat ha ett ballare ställe att fota kläder mot men nu fick lill-Hällarna duga.
 
Modellen fick ju då med andra ord också bli undertecknad, den är ju sydd i min storlek och leta upp någon som den passar... har inte tid.
Så man får vara designer, skräddare OCH modell, vore kul dock med en bra kamera och en annan lite yngre modell att ha att plocka fram precis när man behagar.
 
Nåja, så här blev iallafall "Slatten" på klänningsskräddaren själv...
(Tänk att man faktiskt har den fina TITELN nu, jag kan inte sluta skryta om det, "KLÄNNINGSSKRÄDDARE", shalalalaaaaaa...)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dags att hoppa i duschen, hoppas ni inte blåser eller regnar bort, nu mot Sherwoodskogen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0