Färskost.



Så har jag gjort min första egna FÄRSKOST.
På 5 dl gräddfil blev det bara 2 dl kvar när all vätska runnit ut.
I denna har jag blandat vitlök, paprikakrydda, färsk oregano och riven avrunnen gurka.
Men...
Det är inte en MORGONOST kan jag säga.
Det är tur att jag inte ska träffa någon förrens ikväll så VITLÖKSDOFTEN hinner dunsta lite.
Jag ska springa över till macken och köpa lite mer gräddfil och göra en morgonost.
I den ska jag exprimentrera med vaniljstång, kanel och lite rivet apelsinskal.
Nyttigare, saltfritt och GOTT.
( lite svårt att bedömma smaken HELT pga av BESKAN i munnen )
Kanske jag ska starta en Biz-niz på det också???
Maddes Färskost.
Låter kanon ;)

Idag är BESKAN i munnen BEDRÖVLIG.
Jag har märkt att vissa dagar är den bättre och vissa dagar hemsk.
Har märkt att när jag äter samma mat flera dagar i rad smakar alltid maten bättre för varje dag som går.
Äter jag något "nytt" smakar det hemskt.
Undrar som det finns något som heter SMAKFÖRNIMELSE?
För det är lite så jag får för mig att det funkar.
Att jag efter några dagar med samma mat VET hur det ska smaka och då smakar det så.
Tar jag nå´t nytt måste jag ställa om mig igen och smaken blir besk.

Ta kaffe som ett exempel.
Nu när jag dricker MITT kaffe varje morgon smakar det helt ok.
Så var jag borta på "Glöggmys" häromdagen och när jag smakade det kaffet smakade det SÅ BESKT.
Jag fick inte i mig kaffet, så illa tyckte jag att det smakade med det kaffet.
Frågade min arbetskompis om hon tyckte att det var gott kaffe.
Hon sa att det var gott.
Ok, då var det min BESKA.
Så smakade jag Julkolan jag kokat  åt Chifen och den smakade hemskt.
Frågade min arbetskompis igen och den var SUPERGOD sa hon.
Ok.
Lilla-Nettans knäck gick däremot bra och chokladen.
Ja, det är himla mysko det här också.

Sitter just nu i soffan och ska se Malou.
Morgonrock på.
Idag kommer jag vara själv ända till klockan 17.30 för sonen ska med en kompis hem efter skolan.
Jag har VIPPSAT av golven med dammsugaren.
Jag ska virka på min sjal till mig själv.
Nice.
Och baka något SMARRIGT till ikväll.
Vi får besök och ska se IDOL.
Suprise ;)
Jag funderar på att baka " Tant Violas banankaka ".
Det är efter ett recept som min mormor hade.
Hon hade en kompis som hette Viola som var sömmerska.
Hon sydde typ alla min mormors FINKLÄDER.
Hon bjöd oss en gång på denna underbara Gotteupplevlese när jag och mormor var där på besök, vi höll på att DÖ av förtjusning.
Den är SUPERGOD!

Så till sonen.
Bara för att jag nu skrev det där om honom igår så var han verkligen SUPERGO igår och i morse.
Hur glad och positiv som helst och INGET krångel.
FÖRPUBERTAL säger jag bara...
Det gäller VERKLIGEN att ta vara på dom här åren framöver nu och dom små härliga GULDKORNEN man får njuta av med pepparkaksbak, fotopromenader, för SNART, mycket mycket snart...
Då har jag nog en son som tycker att man är den DUMMASTE IDIOTEN som vandrat över denna jord.

Jag njuter innan TROLLUNGEN dyker upp igen ;)

Nä, nu ska jag koncentrera mig på Malou och virkningen.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0