Jädrars vilken dag.

Vaknade i morse på jobbet.
Hade tur att min arbetskompis kunde komma lite tidigare så jag kunde sticka iväg snabbt.
Hem, frukost i farten, in i duschen och så fick jag skjuts av morsan till Las.
Hade inte hunnit annars.

Så direkt in till doktorn...
Och hon tyckte att min hud såg jättefin ut.
Frågade om jag ville ha nya tabletter för 4 månader framåt och sen försöka trappa ner igen om ca 3 månader?
??????????
Eeeeh, jaha, jaaa.
??????????
Här hade jag laddat MASSOR, och hade alla argument i hela universum för att INTE VILJA HA Roaccutan och så blev det inte ens en diskussion om detta.
Bara den "gamla vanliga " medicinen och det gick hur bra som helst att fortsätta ett tag till.
Såg ju ut att funka jättebra med min " mat-skärpning " så inga nya farliga mediciner behövdes...

Jag drog ändå en liten mini version om mina efterforskningar och avslutade med att jag tyckte det verkade livsfarligt och inte ville ha den...
( så onödigt )
Ja men du slipper sa hon....
Ja...
Bra, sa jag...
PUH...
Och blev jätte-glad.
Så sa vi God Jul och tack & hej...

Jag ringde upp en kompis och bara PUH:ade i telefonen.
Kändes som om jag varit en ballong och någon puttat hål på den.
Ja, så mycket väsen för ingenting.
Jag får forsätta och försöka trappa ner igen om 3 månader igen.
Hurra :()

Så promenerade jag hem.
Väl hemma blev det lunch på stående fot.

Upp på vinden och plockade ner min fina Röda Julgran som jag köpte förra året.
Och så lite tomtar, julgrisar och farmors julbock.
Juligt värre ;)
Klä granen ska mina killar göra i helgen.
Jag återkommer med bild på detta.

Plockade fram PUTSATTIRALJER och satte igång med fönsterputsning.
Det finns väl inget jag hatar SÅ mycket som just detta, men alltid är SÅ glad när det är färdigt.
Jag har fuskat lite dock...
Dom fönster som jag har persienner i tog jag bara på insidan ;)
Blir det sol och fint väder på julafton så vrider jag ju ändå ner persiennerna och då syns inte utsidan.
Men alla andra är klara och fina!

Så blev jag klar med det.
Då upptäckte jag att golven blivit helt smuliga av en massa smuts från fönstren.
Det var bara att ta fram dammsugaren och dammsuga igen...
Jag som var färdig med JULSTÄDET men nu är jag HELT färdig!
Hurra :() igen.
Nu är det faktiskt så fint så att jag har fått LUST att JULPYNTA.
Jag ska nog plocka fram lite fler Jultomtar imorgon och en Julstjärna till fönstret.
Bättre sent än aldrig ;)

Så kom min mamma hem från en släkting...
Som hade besök av sin vännina.
Mamma hade berättat/skrytit att jag minsann städat och fejat inför Julaftonen.
( Fråga mig inte varför men det är väl en PRESTIGE grej att skryta att dottri sköter sina sysslor inför julfirandet ;)
Så hade hon berättat att jag tagit ner min julgran, som är LYSRÖD och att den skulle kläs till helgen.

Släktingen och hennes väninna hade blivit helt FÖRFÄRADE!!!!
En RÖD julgran, aldrig hade dom väl hört på maken...
Det var SNUDD PÅ SKANDAL faktiskt, att jag skulle ha en RÖD julgran.
GRÖN ska väl ändå en gran vara???
Även om det är plast ska man INTE skojsa till det och ha en RÖD..
Tyckte dom...

Morsan blev TVÄRARG och undrade vad det var för fel på en röd gran???
" Jag var själv med när hon köpte den, jag tycker den är FRÄSIG " , sa morsan.
Jag älskar när min mamma använder ordet FRÄSIG, det är så... 40-50-tal liksom.
OCH så vet man att när hon säger FRÄSIGT, då ÄR det snyggt!
Iallafall kom hon hem och var så himla sur för att dom hade "dissat" min röda FRÄSIGA plastgran.

Bry dig inte, tyckte jag, som är upp-över-öronen förälskad i min gran.
NÄÄÄÄ, det gör jag inte heller, sa hon i en HÅRD ton..
( Nä, jag märker det, tänkte jag )

Jag har i alla år faktiskt TVÄRVÄGRAT att ha plastgran på julen.
Riktig gran ska det vara, så det så.
Aldrig att det kom in en plastgran på min/vår julafton.
Iallafall inte en GRÖN skulle jag ha sagt till mig själv kanske....

Så åkte jag och mamma till Rusta innan jul förra året och kollade julpynt.
OCH där stod dom...
Plastgranar i rosa, rött, turkos, silver, svart och traditionell grön.
Jag höll på att smälla av... av lycka...
Disneygranar!!!!
Måste ha.
Jag led världens KVAL och kunde inte bestämma mig om jag skulle ha rosa, turkos eller röd.
Efter TVÅ timmar i affären och en URLED morsa som ville åka vidare så blev det den röda.
För den matchar mina soffor.
Och den var så BUSKIG för att vara plastgran ;)
Så nu vet i 17 om jag inte ska köpa en turkos oxå på Annandagsrean i år oxå.
Så jag kan variera mig lite.
Och chocka fler släktingar till nästa jul...

Så till lite tidningsnotiser.
GT idag...
Den här personen jag ska skriva om råkar vara min sons, klasskompis pappa.
Men jag måste tyvärr skriva några rader om hans TITEL...
Själv har jag ju en TITEL, jag är Personlig Assistent.

Nu är det ju så att Gotlands Kommun ska flytta ut från innerstaden och till " Visborgsområdet ".
Gamla P18.
Det har renoverats för MASSOR av miljoner och nu duger tydligen inte dom gamla möblerna längre heller utan det ska köpas nya för....
13 miljoner.
Ligger inte kommunen BACK och måste dra ner en massa resurser på äldreomsorg, skolor och vård???
Eller tar dom dom här pengarna från en annan POTT kanske???
( Himla populärt nämnligen av våra arbetsgivare och politiker att alltid prata om dom OLIKA POTTERNA inom vår organisation...)

Råd har dom iallafall att köpa nya möbler m.m för den NÄTTA summan av 13 mille ;(

Så till det där med titeln.
Det finns tydligen ett jobb som har en TITEL som heter :
FLYTTGENERAL.
Den här J. Andersson innehar denna titel och jag blir bara SÅ full i fniss...

Hör i mitt huvud en röst från en BARN-RADIO-TEATER från 40-talet, mkt snabb och nasal röst ni vet :
"Vad jobbar du som lille vän?
Jag är flyttgeneral!!!! "

Hur har dom kommit på den jobbtiteln?
Flyttgeneral J. Andersson...
Låter ju HUR LARVIGT som helst...
Undrar om dom spånade länge innan dom kom på RÄTT titel på RÄTT man.

Undrar om han kanske var en så´n däringa ÖVERTALIG MELLANCHEF som hittade på det här jobbet till sig själv?
Det finns nämligen andra SMÅPÅVAR inom kommunen som riskerade att bli utan jobb som HITTADE på jobb till sig själva...
Jag nämner inga namn men jag vet...
Kanske FLYTTGENERALEN är en sådan.
Undrar vad han får för TITEL när FLYTTEN är KLAR???
Jag väntar med spänning ;)

Så ska jag UTMANA mig själv ikväll.
Kl. 20.00 ska jag se "Mitt i naturen " och det handlar om SPINDLAR...
Varför ska jag plåga mig själv med detta undrar ni säkert då?
Jo, för det dom skrev i artikeln i tidningen fångade mitt intresse.
Bl a stod det att dom ska prata om det här med spindelskräck och att forskare tror att det är en NEDÄRVD räddsla från långt, långt tillbaka i tiden.
Att det liksom ligger i våra gener och att vi inte bara ärver det SOCIALT från våra föräldrar.
OCH så ska dom prata om alla NYA arter som kommit in i vårat land via Frukt & Grönsaker från ANDRA LÄNDER!!!
" Vissa arter klarar sig inte men vissa arter överlever " som det stod i tidningen.

Jag vill VÄLDIGT GÄRNA VETA vilka dom spindelarterna är!!!!
Väldigt gärna...
Så jag har lite koll alltså...
Alltså trotsar jag min ARACHNOPHOBIA och tittar.
Sticka lugnt ;()






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0