Julskyltning med Brandisar :)

Igår var det 1:a advent...
Obligatoriska Julskyltningen stod på schemat.

Vi åkte till Syster-Yster och gick sedan ner på stan.


Vad skådar då mina BLÅ????
BRANDISARNA!!!!!
Jag blev såklart helt TILL mig i trasorna...
Slet upp kameran och började fota och SKRATTA.
Här ser man Blottar-Smurf/Sivert i ena hörnet..


Brandmästar Henke på håll...
Tog ett kort på närmare håll men det blev suddigt...
Fröken Karin frågade om hon skulle gå fram och krama Henke så jag kunde få en ÄNNU bättre bild till bloggen ;)
Jag avböjde...
Det hade nog blivit lite väl... Pinsamt...


Så en suddig bild på "Dvärg-Smurf" i Tomteluva...
Han stod och sålde julpyssel åt sin fru...
Jag sa att jag var tvungen att ta ett kort för att jag bloggar om brandmännen.
( hans fru är kompis med Syster-Yster )
Och så LJÖG jag...

Berättade faktiskt att jag döpt om alla Brandisar till SMURFNAMN..
Dvärg-Smurfs försäljarkompis ville omedelbart veta vad jag döpt Dvärg-Smurf till...
"Hurt-Smurf" sa jag snabbt...
( Jag döpte ju honom till det först, innan jag såg hur KORT han var )
Va, KORT-SMURF, sa kompisen?
Nä, Hurt-Smurf...
KORT-SMURF, forsatte han...
NEJ, Hurt-Smurf, för att han sprang ju HALV-MARAN...
Jaha, ja det lät ju bra tyckte Dvärg-Smurf...
Asch, vad taskig jag är...
Men en liten vit lögn har ju ingen dött av...


Julkör som sjöng vackra sånger...


La Famillila bakifrån, Hästgatsbacken, på väg ner till Stora Torget och dans kring granen..


Åsso dans kring granen...
Sonen totalvägrade...
Jag är för STOR för sån´t därnt, deklarerade han.
Men han var minsann inte för STOR för att proppa i sig HUR MYCKET GODIS som helst.


Julinstallation i skyltfönster.
" Jesus mitt ibland oss " hette denna.
Sonen tyckte den var STÖRT-COOL.
Bensinmacks-jul, sa han.

Det var en mysig eftermiddag men KALL...
När dom andra i Klanen skulle gå och fika på Ringduvan fick jag styra kosan mot jobbet.
Var helt STELFRUSEN när jag kom fram till Chifen och bryggde mig den största baljan EVER med KAFFE...
Blev långsamt varm efter 2 ½ timme på Julskyltnings-mingel.

Så i morse.
Min arbetskompis kom 35 minuter försent.
Hennse bil hade pajat.
Jag satt nästan som på nålar, ville bara HEM...
Snabbt in på Atterdags och handlade och sen hemma en timme senare än vanligt.
Men nu är det härligt.
Frukost avklarat.
Bloggandet avklarat.
Städet gjorde jag igår innan julskyltningen.
Bara att njuta...
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0